De la teoría a la práctica : reflexiones del alumnado en torno a la aplicación del enfoque feminista en la traducción audiovisual

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

This paper presents the reflections of the students on the application of the feminist approach to translation in the "Theory of Translation and Interpretation" classroom. Specifically, we present the reflections of the students, whose translation projects focus on audiovisual translation. In the data obtained we have analyzed the correctness of the translation proposals and how the students have applied the sex-gender categories, to justify or reject them. The findings show trends related to the development of a critical attitude towards androcentrism, linguistic sexism, and linguistic representation of dissident sexualities, as well as a progressive awareness of the need to incorporate the feminist approach to translation as an ethical aspect in the profession.
Títol traduït de la contribucióFrom theory to practice :: students' reflections on the application of the feminist approach in audiovisual translation
Idioma originalSpanish
Pàgines (de-a)135-147
Nombre de pàgines13
RevistaQuaderns : revista de traducció
Volum31
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 26 d’abr. 2024

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'De la teoría a la práctica : reflexiones del alumnado en torno a la aplicación del enfoque feminista en la traducción audiovisual'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho