Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

6 Cites (Scopus)

Resum

Els relats de l'odi són discursos creats contra persones i col·lectius. Generen discriminació a partir de l'estigma, la generalització i l'exclusió de la convivència social. En l'era digital l'educació és clau per a la formació d'una ciutadania crítica, que pugui desconstruir els relats de l'odi que es difonen en línia, així com reconstruir-los com contrarelats. El present estudi analitza les competències per a la interpretació crítica de la informació digital, de 307 alumnes i alumnes d'educació secundària davant relats de l'odi presents a les xarxes socials. Els resultats mostren un rebuig general cap als relats racistes i discriminatoris. Malgrat tot, es detecten dificultats importants per aportar coneixements sobre els contextos i per construir contra-relats. D'altra banda, una minoria de l'alumnat es mostra d'acord amb aquests discursos discriminatoris.
Títol traduït de la contribucióAgainst hate :: hate speeches on digital contexts and alternative counter narratives on Secondary Education students
Idioma originalSpanish
Pàgines (de-a)005-e909
RevistaBellaterra Journal of Teaching and Learning Language and Literature
Volum14
Número2
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2021

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Contrariar el odio : los relatos del odio en los medios digitales y la construcción de discursos alternativos en alumnado de Educación Secundaria'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho