Comunicació i cultura, un únic projecte : Barcelona 92

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

En aquest article l'autor entén que les dimensions comunicatives dels Jocs Olímpics vénen determinades pel carácter planetari i massiu de la seva atenció informativa. Els Jocs Olímpics ofereixen als mitjans de comunicació la gran oportunitat d'experimentar i posar a prova tot el seu potencial de transformació. El moviment olímpic internacional és productor de valors culturals i socials. Per això Barcelona, com a ciutat seu, no pot ignorar les grans dimensions i implicacions internacionals dels Jocs Olímpics actuals, tant en el sentit d'oferir a la comunitat internacional les propostes culturals que permetin el desenvolupament dels potencials valors positius de l'olimpisme i de l'esport, com en l'aspecte referent a la representació de la societat local. L'autor analitza també els problemes amb què es troben la cobertura informativa dels Jocs i els ideals olímpics. Destaca, així mateix, el paper de la televisió, tant per la qüestió del finançament, com per la selecció d'imatges que identifiquen uns determinats valors, donant una especial importància a les cerimònies d'inaguració i cloenda.
Idioma originalCatalan
Pàgines (de-a)009-32
Nombre de pàgines24
RevistaPapers: Revista de sociologia
Número38
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 1991

Com citar-ho