Ciberperiodismo y participación: taxonomía de la interactividad en los medios digitales

Santiago Tejedor Calvo, Kelly Lydia Robledo Dioses

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

1 Citació (Scopus)

Resum

Digital media have enhanced the user-media-content relationship. Now the challenge for cyberjournalism is to encourage audience participation and engagement, which is why interactivity is essential. To distinguish between the types of interactivity that can be applied in journalism, we analyzed 23 publications from the world's most subscribed cybermedia. We found that the most used types of interactivity are personalization and social. But generative and navigational interactivity, with augmented reality and immersion, are almost non-existent, thus being challenges for the sector.
Títol traduït de la contribucióCyberjournalism and participation: taxonomy of interactivity in digital media
Idioma originalEspanyol
Número d’articlee8192
Pàgines (de-a)1-24
Nombre de pàgines24
RevistaComunicacion y Sociedad
Número19
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 3 de febr. 2022

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Ciberperiodismo y participación: taxonomía de la interactividad en los medios digitales'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho