Biases in Assigning Emotions in Patients Due to Multicultural Issues

David Casacuberta, Jordi Vallverdú*

*Autor corresponent d’aquest treball

Producció científica: Capítol de llibreCapítolRecercaAvaluat per experts

1 Citació (Scopus)

Resum

The use of AI in medical scenarios is currently biased by a conceptual bias: universal emotions. A real analysis of emotions in real health procedures shows a completely different perspective: emotional responses in medical practices are heavily culturally mediated. Therefore, situated and multicultural approaches must be implemented into medical practices, taking special care of emotional variations. Considering the fundamental role of emotional wellbeing for the good recovery and health advances of options, such variability must be identified and implemented. Here is suggested a way of applying such advice.
Idioma originalAnglès
Títol de la publicacióHandbook of Artificial Intelligence in Healthcare
Subtítol de la publicacióVol 2: Practicalities and Prospects
EditorsChee-Peng Lim, Yen-Wei Chen, Ashlesha Vaidya, Charu Mahorkar, Lakhmi C. Jain
Pàgines215-228
Nombre de pàgines14
Volum2
Edició1
ISBN (electrònic)978-3-030-83620-7
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 27 de nov. 2021

Sèrie de publicacions

NomIntelligent Systems Reference Library
Volum212

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Biases in Assigning Emotions in Patients Due to Multicultural Issues'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho