Avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària : una estratègia de prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur a Sabadell

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. En concret, es tracta de l'avaluació del desplegament complet del programa durant el curs acadèmic 2017-2018. L'avaluació explora el procés i l'impacte del programa en la vinculació escolar i les aspiracions dels nois i noies mentorats, en la formació i els aprenentatges dels i les estudiants mentors de la UAB, així com en les percepcions i valoracions del professorat i les instàncies institucionals implicades (institut, universitat, ajuntament). L'avaluació s'ha realitzat des d'una perspectiva realista i s'ha contrastat amb les aportacions de la literatura, a partir de la selecció realitzada en l'avaluació de la fase experimental. Els resultats descriuen un procés d'èxit, tot i que també es fa evident la necessitat d'una intervenció sostinguda durant més d'un curs si ha de servir com a estratègia preventiva de l'abandonament escolar prematur (AEP-ATEF). Mostra, també, un model de transferència exemplar de la Universitat a la societat que s'adreça als sectors de població més en risc d'exclusió educativa i social del seu entorn més immediat
Idioma originalCatalan
Pàgines (de-a)0001-48
Nombre de pàgines48
RevistaEMIGRA working papers
Número137
Estat de la publicacióPublicada - 2018

Com citar-ho