TY - JOUR
T1 - Avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària :
T2 - una estratègia de prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur a Sabadell
AU - Carrasco, Sílvia
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. En concret, es tracta de l'avaluació del desplegament complet del programa durant el curs acadèmic 2017-2018. L'avaluació explora el procés i l'impacte del programa en la vinculació escolar i les aspiracions dels nois i noies mentorats, en la formació i els aprenentatges dels i les estudiants mentors de la UAB, així com en les percepcions i valoracions del professorat i les instàncies institucionals implicades (institut, universitat, ajuntament). L'avaluació s'ha realitzat des d'una perspectiva realista i s'ha contrastat amb les aportacions de la literatura, a partir de la selecció realitzada en l'avaluació de la fase experimental. Els resultats descriuen un procés d'èxit, tot i que també es fa evident la necessitat d'una intervenció sostinguda durant més d'un curs si ha de servir com a estratègia preventiva de l'abandonament escolar prematur (AEP-ATEF). Mostra, també, un model de transferència exemplar de la Universitat a la societat que s'adreça als sectors de població més en risc d'exclusió educativa i social del seu entorn més immediat
AB - Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. En concret, es tracta de l'avaluació del desplegament complet del programa durant el curs acadèmic 2017-2018. L'avaluació explora el procés i l'impacte del programa en la vinculació escolar i les aspiracions dels nois i noies mentorats, en la formació i els aprenentatges dels i les estudiants mentors de la UAB, així com en les percepcions i valoracions del professorat i les instàncies institucionals implicades (institut, universitat, ajuntament). L'avaluació s'ha realitzat des d'una perspectiva realista i s'ha contrastat amb les aportacions de la literatura, a partir de la selecció realitzada en l'avaluació de la fase experimental. Els resultats descriuen un procés d'èxit, tot i que també es fa evident la necessitat d'una intervenció sostinguda durant més d'un curs si ha de servir com a estratègia preventiva de l'abandonament escolar prematur (AEP-ATEF). Mostra, també, un model de transferència exemplar de la Universitat a la societat que s'adreça als sectors de població més en risc d'exclusió educativa i social del seu entorn més immediat
KW - Mentoría juvenil
KW - AEP-ATEF
KW - Alumnat en risc d'exclusió
KW - Centres d'alta complexitat
KW - Avaluació d'impacte
KW - Youth mentoring
KW - ESL-ELET
KW - Students at risk of exclusion
KW - Difficult schools
KW - Impact assessment
M3 - Article
SN - 2013-3804
SP - 1
EP - 48
JO - EMIGRA working papers
JF - EMIGRA working papers
IS - 137
ER -