Resum
El terme ambient journalism proposat por Hermida (2010) s'aplica a la recerca per comprendre les complexes relacions de consum i producció de la informació a les principals capçaleres espanyoles, com a conseqüència de la funció de les xarxes socials a l'esfera periodística digital. Amb aquest propò¬sit, s'analitza la influència de Twitter, Facebook i les News Recommendation Engine's (NRE's) a les edicions digitals d'El País, El Mundo, La Razón, ABC i La Vanguardia i la seva configuració de l'agenda-setting, especialment mitjançant l'anàlisi de les breaking-news de les esmentades edicions. La recerca es fonamenta en una anàlisi empírica realitzada durant dues setmanes, amb un total de 191 notícies de portada i 252 tuits analitzats. Entre les principals conclusions constatem la preeminència del diari català La Vanguardia pel que fa a l'estratègia d'impuls de les xarxes socials i l'atenció a l'audiència activa entre els cinc mitjans analitzats.
Títol traduït de la contribució | L'ambient journalism a Espanya: de quina manera Twitter i les NRE redefineixen l'agenda-setting a El País, El Mundo, La Razón, ABC i La Vanguardia |
---|---|
Idioma original | Anglès |
Pàgines (de-a) | 35-54 |
Nombre de pàgines | 20 |
Revista | Trípodos |
Número | 36 |
Estat de la publicació | Publicada - 20 de juny 2015 |