Actividad comercial y uso del espacio público en los centros urbanos : un análisis clúster

Títol traduït de la contribució: Activitat comercial i ús de l'espai públic als centres urbans :: una anàlisi clúster

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

1 Citació (Scopus)

Resum

La relació entre espai públic i activitat comercial és constitutiva als centres urbans. D'aquesta manera, els establiments es concentren en espais urbans amb més atracció (carrers comercials, centres comercials i mercats) i també formen part dels processos socioespacials d'aquests entorns. L'objectiu d'aquest article és analitzar el paper de l'activitat comercial en l'ús de l'espai públic basant-nos en la dimensió humana de l'urbanista Jan Gehl (2010). Per fer-ho s'utilitzen les variables del cens de l'activitat comercial, fluxos de vianants i la caracterització física dels carrers dels set centres urbans treballats. D'aquesta manera s'obtindran resultats de l'anàlisi clúster que evidencien les múltiples relacions entre els diferents usos comercials, els trets dels carrers i el seu espai públic i el pas diari de vianants, així com la naturalesa independent i explicativa que ha mostrat aquesta darrera variable en l'anàlisi.
Títol traduït de la contribucióActivitat comercial i ús de l'espai públic als centres urbans :: una anàlisi clúster
Idioma originalEspanyol
Pàgines (de-a)0561-583
Nombre de pàgines23
RevistaDocuments d' Analisi Geografica
Volum67
Número3
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2021

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Activitat comercial i ús de l'espai públic als centres urbans : una anàlisi clúster'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho