Resum
La relació entre espai públic i activitat comercial és constitutiva als centres urbans. D'aquesta manera, els establiments es concentren en espais urbans amb més atracció (carrers comercials, centres comercials i mercats) i també formen part dels processos socioespacials d'aquests entorns. L'objectiu d'aquest article és analitzar el paper de l'activitat comercial en l'ús de l'espai públic basant-nos en la dimensió humana de l'urbanista Jan Gehl (2010). Per fer-ho s'utilitzen les variables del cens de l'activitat comercial, fluxos de vianants i la caracterització física dels carrers dels set centres urbans treballats. D'aquesta manera s'obtindran resultats de l'anàlisi clúster que evidencien les múltiples relacions entre els diferents usos comercials, els trets dels carrers i el seu espai públic i el pas diari de vianants, així com la naturalesa independent i explicativa que ha mostrat aquesta darrera variable en l'anàlisi.
Títol traduït de la contribució | Activitat comercial i ús de l'espai públic als centres urbans :: una anàlisi clúster |
---|---|
Idioma original | Espanyol |
Pàgines (de-a) | 0561-583 |
Nombre de pàgines | 23 |
Revista | Documents d' Analisi Geografica |
Volum | 67 |
Número | 3 |
DOIs | |
Estat de la publicació | Publicada - 2021 |