Transition towards environment-friendly consumer products by co-creation of an oxidoreductase foundry

Detalls del projecte

Description

Es necessiten urgentment solucions noves per a mitigar les conseqüències del canvi climàtic. L'ecologització dels productes de consum és un gran pas en aquesta direcció. El projecte finançat amb fons europeus OXIPRO explorarà les oxidorreductasas, una solució prometedora però poc explotada per a millorar la sostenibilitat. Les oxidorreductasas són versàtils amb una àmplia gamma d'aplicacions que inclouen la creació de valor a partir de residus, la substitució d'oxidants nocius i la millora de l'aparença, qualitat i durabilitat dels productes de consum. OXIPRO desenvoluparà conjuntament una fosa de oxidorreductasa per a la transició eficient a detergents, tèxtils, nutracèutics i indústries cosmètiques més ecològiques. El projecte desenvoluparà plataformes tecnològiques genèriques innovadores basades en la intel·ligència enzimàtica i les tecnologies enzimàtiques per a reduir el temps de comercialització de les solucions OXIPRO.
AcrònimOXIPRO
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/06/2131/05/25

Socis col·laboradors

• Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
  • Acondicionamiento Tarrasense Associació (Soci projecte)
  • Norwegian Research Centre (Coordinador) (guia)
  • Teknologian tutkimuskeskus vtt oy (Soci projecte)
  • Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (Soci projecte)
  • Calyxia Sas (Soci projecte)
  • Gecco Biotech BV (Soci projecte)
  • Zorluteks Tekstil Ticaret Ve Sanayi (Soci projecte)
  • Rolco Bianil Anonymos Etairia (Soci projecte)
  • Novozymes Biopharma DK A/S (Soci projecte)
  • Redinn SRL - Rete Europea dell’Innovazione (Soci projecte)
  • Biocatalysts Limited (Soci projecte)
  • Rijksuniversiteit Groningen (RUG) (Soci projecte)
  • Sb Science Management UG (Soci projecte)
  • Crb Benelux Bv (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.