The active travel backlash paradox: opposition and acceptability determinants of built environment-based sustainable travel interventions

Detalls del projecte

Descripció

La política de transport és un tema polèmic. En els darrers anys, propostes ambicioses per reduir l'ús del cotxe i crear un sistema de transport més sostenible, equitatiu i saludable s'han trobat amb forts moviments d'oposició. Tanmateix, se sap poc sobre els factors i la naturalesa d'aquests moviments d'oposició. Al mateix temps, els alcaldes i els líders electes d'arreu del món, que han impulsat polítiques de demanda de viatges ambicioses basades en el medi ambient, després han estat reivindicats per importants victòries de reelecció. Això suggeriria l'existència d'una "paradoxa de reacció activa dels viatges", una on els moviments d'oposició forts podrien estar ocultant un suport silenciós substancial cap a mesures que tenen com a objectiu transformar l'entorn construït, per tal de fer-lo més transitable i ciclable.

Validar l'existència d'aquesta paradoxa i ampliar la nostra comprensió dels factors d'oposició i acceptabilitat cap a les intervencions de viatge sostenibles basades en el medi ambient té implicacions importants tant a nivell local com global. Amb aquesta finalitat, el projecte ATRAPA es proposa (1) provar l'existència de la paradoxa i (2) millorar la nostra comprensió de l'oposició i acceptabilitat cap a les intervencions de demanda de viatges en entorns construïts.

Per fer-ho, utilitzaré un disseny multiescala i multimètode que s'aplicarà a vuit ciutats europees líders. Gràcies a les dades electorals espacials molt desagregades i a la informació geolocalitzada sobre les transformacions de l'ús del sòl, podré avaluar les associacions entre el comportament de vot i les intervencions de viatge sostenibles basades en el medi ambient. Paral·lelament, faré servir una enquesta d'opinió pública internacional i entrevistes amb experts per entendre els factors socioeconòmics, individuals i contextuals darrere dels nivells d'acceptabilitat/oposició. Això ajudarà a entendre les seves causes i la seva distribució espacial i social, i permetrà explorar vies futures de menys oposició molt necessàries cap a polítiques de transport sostenibles eficients i àmpliament acceptades.
AcrònimATRAPA
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/01/2431/12/28

Finançament

  • Comissió Europea (CE): 1.499.870,00 €
  • ERC Starting Grant

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.