Supporting educational and social inclusion of early youth leavers and youth at risk of early leaving through mechanisms of orientation and tutorial action (O4YEL)

Detalls del projecte

Description

Abordar l'abandonament escolar prematur és un repte polític europeu perquè és fonamental per a la inclusió educativa, social i laboral dels joves. Per tant, la continuïtat en l'educació i l'assoliment dels resultats educatius són fonamentals per a la inclusió en els contextos social, educatiu i laboral. Dels factors vinculats a l'abandonament prematur, un procés d'orientació i orientació incorrecte i/o inadequat són uns dels principals motius d'abandonament, més concretament a l'educació secundària (secundària i batxillerat), un dels més crítics per als joves de que han d'escollir pel que fa al seu futur educatiu i professional. A la vista de tot l'anterior, aquest projecte pretén desenvolupar, implementar i avaluar mètodes i pràctiques innovadores centrades en mecanismes d'orientació de l'aprenent i accions tutorials per afavorir l'educació inclusiva dels joves que estan persones que abandonen prematurament, o que corren el risc d'abandonar-se prematurament en contextos educatius formals i no formals. D'aquesta manera, aquest projecte treballa per desenvolupar un diagnòstic de causes i factors protectors de l'abandonament prematur, per donar suport als agents educatius (docents, formadors, educadors, líders d'institucions educatives i altres professionals) en el tracte amb els joves que abandonen prematurament o en risc. d'abandonament prematur, establir xarxes d'aprenentatge sobre l'abordatge de l'abandonament prematur i identificar aspectes de lideratge efectiu a les institucions educatives per afavorir la inclusió educativa i social dels joves que abandonen prematurament o amb risc d'abandonament prematur a les institucions educatives. Un banc de recursos i bones pràctiques, eines de diagnòstic i avaluació, treball en xarxa entre agents educatius i institucions, una proposta consolidada d'orientació i intervenció d'acció tutorial són exemples dels resultats esperats que aquest projecte pretén estendre per millorar la inclusió social, educativa i laboral dels col·lectius en risc de patir. exclusió per sortida anticipada.
AcrònimO4YEL
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització31/12/1830/06/22

Socis col·laboradors

• Instituto Politecnico de Leiria (Soci projecte)
  • Universität Bremen (Soci projecte)
  • Universitatea din Bucuresti (University of Bucharest) (UB) (Soci projecte)
  • University of Bath (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.