Detalls del projecte
Descripció
L'interès pels camps STEM està disminuint a la majoria dels països europeus, però els camps STEM són crítics per als països europeus per mantenir les economies impulsades per la investigació i la innovació. Per tant, hi ha hagut una bretxa emergent entre la demanda d'individus qualificats en STEM i el nombre existent d'individus en el camp de STEM que lideren el creixement d'Europa entre les economies competitives innovadores. Tenint en compte que les percepcions cap a les assignatures STEM s'han construït ja des de l'inici de l'educació infantil, la STEM a l'educació infantil ha estat menys explorada (Tippett & Mildford, 2017). STEM des de l'educació primària fins a l'educació superior. Tot i que s'han dut a terme diverses investigacions per augmentar l'interès dels alumnes en STEM específicament a partir del nivell primari, la investigació ha informat que la bretxa d'assoliments científics entre els nens procedents d'un nivell socioeconòmic alt i baix s'ha produït a l'inici de la llar d'infants i ha continuat fins a les el final de vuitè grau (Morgan et. al., 2017). Per tant, la desigualtat socioeconòmica, planteja un dels principals problemes per dificultar la implicació en els camps STEM dels nens a partir del nivell d'educació infantil. A més de la desigualtat econòmica, la participació dels pares ha estat un altre tema que és fonamental per a l'interès STEM dels nens. La investigació va revelar una forta relació entre la implicació familiar i la carrera acadèmica del nen. És a dir, les famílies són un esforç clau per assolir un alt nivell de rendiment acadèmic dels nens a més dels esforços dels professors (Bixler, 2016; Miller, 2015). En conseqüència, és obvi que les famílies tenen un paper important en l'educació dels seus fills i en la seva comprensió. i les actituds cap a STEM influiran en la participació dels seus fills en els camps STEM. Per tant, la participació de la família en l'educació STEM per a nens de nivell socioeconòmic baix té un gran potencial per ampliar la participació dels alumnes amb diversitat en el camp que lidera una major diversitat dins de l'educació i les carreres STEM. L'objectiu general d'aquest projecte és augmentar la implicació de les famílies en el procés d'educació STEM d'alumnes de primera infància provinents específicament d'un nivell socioeconòmic baix. En aquest projecte intentarem millorar les competències dels mestres d'educació infantil per animar les famílies a donar suport al procés educatiu STEM dels seus fills d'una manera més concreta per entendre com la qualitat de la interacció entre famílies i professors pel que fa a STEM capitalitzarà els estudis STEM per als darrers nivells. D'aquesta manera, també es fomentarà la qualitat i la sostenibilitat de l'educació donant continuïtat a l'educació a casa, que és un altre dels beneficis perdurables del projecte. Concretament, en aquest projecte ens centrarem en les competències conceptuals i pràctiques STEM dels mestres d'educació infantil per contrarestar l'aparició primerenca de biaixos STEM durant els anys preescolars. Proporcionar als mestres d'educació infantil guies conceptuals i pràctiques sobre la implicació familiar en STEM seria beneficiós tant per als educadors d'educació infantil, els nens amb els quals treballen aquests educadors i els pares d'aquests nens.
Acrònim | PARENTSTEM |
---|---|
Estatus | Acabat |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/09/18 → 31/08/21 |
Socis col·laboradors
- Ajuntament de Cerdanyola del Vallès (Soci del projecte)
- Kirikkale University (Coordinador) (guia)
- Kizilirmak Sehit Volkan (Soci del projecte)
- STEAM Turquia (Soci del projecte)
- University of Southern Denmark (Syddansk Universiteit) (Soci del projecte)
- University of Sofia ( ST. KLIMENT OHRIDSKI) (Soci del projecte)
- Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg (Soci del projecte)
Finançament
- AG Erasmus- The centre for EU education and youth programmes : 301.200,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.