SOlar Energy to power CO2 REduction towards C2 chemicals for energy storage

Detalls del projecte

Description

SOREC2 té com a objectiu desenvolupar una tecnologia innovadora per a una transformació directa de la llum solar i el CO₂ en productes químics, com a etanol o etilè, per a un emmagatzematge segur d'energia. SOREC2 aporta experiència en el disseny d'estructures fotòniques (per a una recol·lecció òptima de la llum solar) juntament amb experiència en catàlisi (per a reduir el CO₂ en productes que poden emmagatzemar energia química o amb un alt interès econòmic).En el costat de la recol·lecció de llum, *ICFO desenvoluparà un sistema compost per tres elements complementaris d'absorció de llum per a obtenir la major recol·lecció de llum solar de banda ampla possible. Aquest sistema es basarà en *nanoconfiguraciones de captura de llum recentment desenvolupades i permetrà l'ajust fi de l'energia potencial necessària per a les reaccions de reducció a través d'una disposició innovadora dels materials de banda prohibida baixa, mitjana i alta. *CALTECH desenvoluparà un sistema catalitzador híbrid, explotant una nova combinació de catalitzadors de reducció de CO₂ amb un mediador redox / *proton per a reduir els *sobrepotenciales i millorar la selectivitat cap a productes C2 com a etanol o etilè. Per al *fotoánodo, on la química i l'òptica en una cèl·lula *fotoelectroquímica (PAC) estan entrellaçades,UAB i *ICFO dissenyaran una configuració multicapa per a aconseguir una electroquímica òptima, sense soscavar el rendiment òptic d'aquest PAC. Per a garantir una transformació de la recerca científica en un avanç tecnològic amb impactes econòmics i socials substancials, SOREC2 incorpora *UNIFE per a definir el full de ruta d'ampliació de PAC i les empreses *GEM, *SAULE i *VITSOLC per a la creació de nous mercats. Finalment, identificar barreres no tècniques (com a polítiques, econòmiques i socials) *queSOREC2 pot trobar, i per a involucrar a les parts interessades i ciutadans rellevants en el camí cap a l'acceptació del mercat, SOREC2 incorpora *DBT, una organització sense fins de lucre la missió del qual és garantir que el desenvolupament tecnològic estigui format i informat per la cooperació entre ciutadans, experts, parts interessades i prenedors de decisions.
AcrònimSOREC2
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/11/2231/10/25

Socis col·laboradors

• Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) (Coordinador) (guia)
  • Università degli Studi di Ferrara (Soci projecte)
  • Saule Spolka Akcyjna (Soci projecte)
  • Vitsolc Technologies, S.L. (Soci projecte)
  • Gemmate Technologies (Soci projecte)
  • Fonden Teknologirådet (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.