Segons la UNESCO (2017), en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), educació de qualitat (promoure el desenvolupament d'habilitats i coneixements per a trobar solucions a problemes econòmics, socials i ambientals)és la pedra angular de tots els altres ODS. La pandèmia del COVID-19 ha desallotjat i accelerat la necessitat que els nostres sistemes educatius abordin la transformació digital promovent, entre altres aspectes, l'ús d'eines digitals *entreestudiantes i professors, creant enfocaments d'aprenentatge i ensenyament més atractius i innovadors, i trobar una manera de com treballar transnacionalment sense viatjar per a mantenir-se en sintonia amb els canvis socials circumdants. A més, el desenvolupament de la competència empresarial és una política clau de la UE. És una característica del Marc Estratègic per a l'Educació i la Formació i un element de molts documents de política recents. La Recomanació del Consell sobre les competències clau (CE, 2018) estableix la importància de «promoure la mentalitat emprenedora» i anima als Estats membres a pensar a «fomentar la competència empresarial, la creativitat i el sentit de la iniciativa, especialment entre els joves». Malgrat aquests imperatius polítics, el model tradicional d'ensenyament universitari està començant a percebre's com menys rellevant per al futur.Els joves es pregunten si assistir a la universitat ofereix els beneficis que anticipen. Els ocupadors dubten que les universitats continuïn sent la millor font de talent i idees i alguns polítics dubten del valor d'augmentar el finançament per a l'educació superior, donat el seu impacte en el desenvolupament social i econòmic. En aquest sentit, l'aprenentatge basat en desafiaments (CBL), com a metodologia d'aprenentatge innovadora, basada en l'aprenentatge experiència i centrada en l'aplicació dels coneixements dels estudiants (adquirits durant els seus cursos regulars en la universitat) per a resoldre desafiaments del món real, és un excel·lent enfocament no sols per a desenvolupar la creativitat i les competències empresarials, sinó també per a respondre als desafiaments socials actuals (per exemple, els ODS de l'ONU) combinant l'aprenentatge autodirecte, treball en equip interdisciplinari i transnacional, i un ús intensiu de la tecnologia.