Promoting digital entrepreneurial mindsets in Higher Education

Detalls del projecte

Descripció

Segons la UNESCO (2017), en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), educació de qualitat (promoure el desenvolupament d'habilitats i coneixements per a trobar solucions a problemes econòmics, socials i ambientals)és la pedra angular de tots els altres ODS. La pandèmia del COVID-19 ha desallotjat i accelerat la necessitat que els nostres sistemes educatius abordin la transformació digital promovent, entre altres aspectes, l'ús d'eines digitals *entreestudiantes i professors, creant enfocaments d'aprenentatge i ensenyament més atractius i innovadors, i trobar una manera de com treballar transnacionalment sense viatjar per a mantenir-se en sintonia amb els canvis socials circumdants. A més, el desenvolupament de la competència empresarial és una política clau de la UE. És una característica del Marc Estratègic per a l'Educació i la Formació i un element de molts documents de política recents. La Recomanació del Consell sobre les competències clau (CE, 2018) estableix la importància de «promoure la mentalitat emprenedora» i anima als Estats membres a pensar a «fomentar la competència empresarial, la creativitat i el sentit de la iniciativa, especialment entre els joves». Malgrat aquests imperatius polítics, el model tradicional d'ensenyament universitari està començant a percebre's com menys rellevant per al futur.Els joves es pregunten si assistir a la universitat ofereix els beneficis que anticipen. Els ocupadors dubten que les universitats continuïn sent la millor font de talent i idees i alguns polítics dubten del valor d'augmentar el finançament per a l'educació superior, donat el seu impacte en el desenvolupament social i econòmic. En aquest sentit, l'aprenentatge basat en desafiaments (CBL), com a metodologia d'aprenentatge innovadora, basada en l'aprenentatge experiència i centrada en l'aplicació dels coneixements dels estudiants (adquirits durant els seus cursos regulars en la universitat) per a resoldre desafiaments del món real, és un excel·lent enfocament no sols per a desenvolupar la creativitat i les competències empresarials, sinó també per a respondre als desafiaments socials actuals (per exemple, els ODS de l'ONU) combinant l'aprenentatge autodirecte, treball en equip interdisciplinari i transnacional, i un ús intensiu de la tecnologia.
Títol curtD-EMIND
AcrònimD-EMIND
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització28/02/2228/02/25

Socis col·laboradors

  • Col·legi Universitari del Nord de Dinamarca (Soci del projecte)
  • Düsseldorf University of Applied Sciences (Soci del projecte)
  • CSONGRAD COUNTY CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY (Soci del projecte)
  • Limburgs Universitair Centrum (Soci del projecte)

Finançament

  • Servicio Español para la Internacionalización de la Educación: 308.990,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.