Detalls del projecte
Descripció
L'investigació implicada en aquest projecte s'ocupa dels aspectes següents: 1) Els processos matemàtics implicats en l'aprenentatge de les Matemàtiques: abstraure, analitzar, categoritzar, conjecturar, definir, demostrar, formalitzar, generalitzar i sintetitzar, representar, conceptualitzar, induir i visualitzar cada cop més importants en els cursos superiors. 2) Els temes de desenvolupament cognitiu que provenen de la distinció entre els conceptes matemàtics definits formalment i els processos cognitius que serveixen per a concebre'ls. Això ens porta a estudiar els processos cognitius implicats en el pensament matemàtic avançat. 3) El comportament matemàtic centrat en la resolució de problemes. Això implica l'estudi, entre altres aspectes, de les creençes dels alumnes quan resolen problemes, els processos heurístics utilitzats al resoldre problemes oberts i jocs matemàtics d'estratègia, així com l'anàlisi del monitor interior en experts. A més, aquestes investigacions s'ocupen de fenòmens d'ensenyament, el subjecte d'estudi dels quals és el professor i de fenòmens d'aprennentatge, el subjecte d'estudi dels quals són els estudiants. La metodologia de la investigació es qualitativa (dades i anàlisis).
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 1/12/97 → 1/12/00 |
Finançament
- Dirección General de Enseñanza Superior e Investigación Científica (DGESIC): 8.113,66 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.