Processos de composició escrita en segona llengua i programes d'immersió

  • Guasch Boyé, Oriol (PI)
  • Milian Gubern, Marta (Investigador/a)
  • Ribas Seix, Teresa (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

El nostre projecte pretén observar els processos de composició escrita d'un text en català en situació grupal i en el marc d'una seqüència didàctica a l'aula, d'alumnes de cicle superior de primària de dues escoles: una amb alumnes majoritàriament castellanoparlants que hagin seguit un programa d'immersió al català i un altra amb alumnat majoritàriament catalanoparlant que no hagi seguit, per tant, un programa d'immersió. L'estudi se centrarà principalment en dos grups a cada escola, un conformat exclusivament per alumnes castellanoparlants i un altre on es barrejaran alumnes de parla catalana i de parla castellana. El desenvolupament de l'activitat de composició en aquests quatre grups ens haurà de permetre d'observar la diversitat de les regulacions dels processos d'escriptura segons les variables del tipus de programa seguit i de la composició lingüística del grup. Aquestes dues variables ens remetran a considerar la incidència del grau de coneixement del català en els processos d'escriptura i de l'ús del castellà com a instrument facilitador o entorpidor d'aquests processos
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/01/9531/12/96

Finançament

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 4.207,08 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.