Prevenció de trastorns del comportament alimentari a l'escola: intervenció ecológica

Detalls del projecte

Descripció

A partir de l'anàlisi dels resultats del programa de prevenció primària de Trastorns del Comportament Alimentari amb format multimèdia (...) desenvolupat en els últims cinc anys en els projectes del Ministeri del Treball i Assumptes Socials, Institut de la Dona (...) i del Ministeri de Ciència i Tecnologia (...) ens proposem introduir unes modificacions i ampliacions i valorar l'eficàcia del nou programa, més ecològic (Levine i Piran, 2001), sobre les versions anteriors. Les modificacions consistiran en: 1. Inclusió d'una nova activitat de crítica i resposta davant dels anuncis provocadors dels "media", imprimint al programa un caràcter més interactiu, en la línia de l'"activisme" encoratjada en els programes més recents de prevenció. 2. Inclusió d'una nova intervenció activa dirigida als pares dels alumnes. 3. Introducció de millores en el disseny: - Control de l'efecte contaminació. - Increment en el nombre de sessions. - Distanciament de l'avaluació de l'última sessió d'intervenció. El programa preventiu s'aplicarà seguint un disseny experimental de grups control pretest-posttest. Els beneficis que es derivaran d'aquest estudi consistiran en l'aportació d'instruments multimèdia útils per a la prevenció primària dels trastorns alimentaris i la contribució a la millora dels programes preventius en aquest camp, al poder valorar l'aportació que respecte al programa original poden suposar les millores en el disseny i el caràcter més ecològic de la intervenció que suposa la inclusió en l'activitat crítica i de la participació dels pares.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització13/12/0513/12/08

Finançament

  • Ministerio de Educación y Ciencia (MEC): 62.832,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.