Detalls del projecte

Description

A la primavera de 2020, gairebé totes les universitats del món van passar d'una interacció cara a cara amb els seus estudiants a una activitat en línia a causa de l'esclat de COVID19. La majoria dels programes d'estudis van haver de passar d'un estàndard substancial d'avaluació de l'aprenentatge dels estudiants al campus, en persona, a metodologies que es podrien dur a terme de forma remota a causa de l'aturada del coronavirus. Les universitats immerses en una cursa ràpida d'implementar noves maneres d'avaluar els estudiants a distància, intentant mantenir la qualitat de l'avaluació contínua i superar qualsevol barrera tecnològica que pogués situar els estudiants en una posició desfavorida pel seu accés als recursos digitals. Els canvis sovint van ser radicals, innovadors i creatius, i hi ha hagut un gran augment de la sensació que tornant a les "condicions normals", les universitats no seran les mateixes que abans de la crisi del Covid, sinó que s'enriquiran amb els nous èxits i avança en la digitalització feta durant la pandèmia.
La digitalització de la universitat ha arribat per quedar-se, però les universitats estan preparades per acceptar el canvi? Estan preparats per a un canvi de paradigma de la seva cultura acadèmica? I els professors? Tenen les competències adequades per adaptar-se a un canvi a llarg termini? Estan preparats per a una revolució de l'ensenyament digital? I finalment, és possible una revolució digital sense una revolució pedagògica?
Estudis recents demostren que els professors s'enfrontaven a una sèrie de reptes en aquest canvi de modalitat d'ensenyament:
- Dificultats per avaluar les habilitats pràctiques de l'alumnat, com les adquirides a l'escola, les pràctiques a les escoles, les activitats pràctiques a les classes ordinàries, les habilitats blanques que impliquen interaccions fortes i contínues;
- Reptes per adaptar l'avaluació en paper i llapis a l'avaluació digital
- Competències digitals febles del professorat
Per superar aquests reptes, és evident que cal actuar per formar professors d'ESO en noves formes de tecnologia per poder avaluar noves formes d'aprenentatge i estar preparats per a l'avaluació de competències en línia per a activitats presencials (pràctiques, habilitats, laboratoris). ..)
Títol curtD-Eva
AcrònimD-Eva
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/03/2131/08/23

Socis col·laboradors

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (guia)
  • Amsterdam University of Applied Sciences (Soci projecte)
  • InterCultural Iceland (Soci projecte)
  • Universitatea de Vest din Timisoara - UVT (The West University of Timisoara) (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.