Detalls del projecte
Descripció
A la primavera de 2020, gairebé totes les universitats del món van passar d'una interacció cara a cara amb els seus estudiants a una activitat en línia a causa de l'esclat de COVID19. La majoria dels programes d'estudis van haver de passar d'un estàndard substancial d'avaluació de l'aprenentatge dels estudiants al campus, en persona, a metodologies que es podrien dur a terme de forma remota a causa de l'aturada del coronavirus. Les universitats immerses en una cursa ràpida d'implementar noves maneres d'avaluar els estudiants a distància, intentant mantenir la qualitat de l'avaluació contínua i superar qualsevol barrera tecnològica que pogués situar els estudiants en una posició desfavorida pel seu accés als recursos digitals. Els canvis sovint van ser radicals, innovadors i creatius, i hi ha hagut un gran augment de la sensació que tornant a les "condicions normals", les universitats no seran les mateixes que abans de la crisi del Covid, sinó que s'enriquiran amb els nous èxits i avança en la digitalització feta durant la pandèmia.
La digitalització de la universitat ha arribat per quedar-se, però les universitats estan preparades per acceptar el canvi? Estan preparats per a un canvi de paradigma de la seva cultura acadèmica? I els professors? Tenen les competències adequades per adaptar-se a un canvi a llarg termini? Estan preparats per a una revolució de l'ensenyament digital? I finalment, és possible una revolució digital sense una revolució pedagògica?
Estudis recents demostren que els professors s'enfrontaven a una sèrie de reptes en aquest canvi de modalitat d'ensenyament:
- Dificultats per avaluar les habilitats pràctiques de l'alumnat, com les adquirides a l'escola, les pràctiques a les escoles, les activitats pràctiques a les classes ordinàries, les habilitats blanques que impliquen interaccions fortes i contínues;
- Reptes per adaptar l'avaluació en paper i llapis a l'avaluació digital
- Competències digitals febles del professorat
Per superar aquests reptes, és evident que cal actuar per formar professors d'ESO en noves formes de tecnologia per poder avaluar noves formes d'aprenentatge i estar preparats per a l'avaluació de competències en línia per a activitats presencials (pràctiques, habilitats, laboratoris). ..)
La digitalització de la universitat ha arribat per quedar-se, però les universitats estan preparades per acceptar el canvi? Estan preparats per a un canvi de paradigma de la seva cultura acadèmica? I els professors? Tenen les competències adequades per adaptar-se a un canvi a llarg termini? Estan preparats per a una revolució de l'ensenyament digital? I finalment, és possible una revolució digital sense una revolució pedagògica?
Estudis recents demostren que els professors s'enfrontaven a una sèrie de reptes en aquest canvi de modalitat d'ensenyament:
- Dificultats per avaluar les habilitats pràctiques de l'alumnat, com les adquirides a l'escola, les pràctiques a les escoles, les activitats pràctiques a les classes ordinàries, les habilitats blanques que impliquen interaccions fortes i contínues;
- Reptes per adaptar l'avaluació en paper i llapis a l'avaluació digital
- Competències digitals febles del professorat
Per superar aquests reptes, és evident que cal actuar per formar professors d'ESO en noves formes de tecnologia per poder avaluar noves formes d'aprenentatge i estar preparats per a l'avaluació de competències en línia per a activitats presencials (pràctiques, habilitats, laboratoris). ..)
Títol curt | D-Eva |
---|---|
Acrònim | D-Eva |
Estatus | Acabat |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/03/21 → 31/08/23 |
Socis col·laboradors
- Amsterdam University of Applied Sciences (Soci del projecte)
- Universitatea de Vest din Timisoara - UVT (The West University of Timisoara) (Soci del projecte)
- InterCultural Iceland (Soci del projecte)
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.