Policies Supporting Young People in ther Life Course. A comparative Perspective of Lifelong Learning and Inclusion in Education and Work in Europe (YOUNG_ADULLLT)

Detalls del projecte

Descripció

La majoria de les polítiques europees d'aprenentatge permanent (LLL) s'han dissenyat per crear creixement econòmic i, al mateix temps, garantir la inclusió social (CE 2010). En primer lloc, estudiarem com les diferents polítiques de LLL són compatibles entre si pel que fa a les seves orientacions i objectius i com cada política considera les necessitats dels “joves”. En segon lloc, investigarem els efectes previstos i no desitjats de les polítiques sobre els adults joves. En aquest sentit, analitzarem els desenvolupaments socials rellevants, com ara els processos de desestandarització del curs de la vida i una nova economia política emergent de les competències. En tercer lloc, generarem nous coneixements sobre l'elaboració de polítiques regionals i locals, amb especial atenció als actors, dinàmiques i tendències. Centrant-nos en el seu context regional/local, dilucidarem la interacció i complementarietat de les polítiques de LLL amb altres sectors de la societat, contribuint així a una millor comprensió de la fragmentació i discrepàncies actuals, per tal de fixar paràmetres per als futurs sistemes de suport a la presa de decisions.
El projecte aportarà primer coneixement sobre l'impacte de les polítiques de LLL en els cursos de vida dels joves adults, aportant informació sobre les condicions, les estratègies i les necessitats perquè les polítiques siguin efectives. A més, proporcionarà informació sobre les innovacions i potencials que alberguen, en particular amb vista a l'aprenentatge informal i no formal per abordar millor els grups vulnerables. En segon lloc, el projecte contribueix a una millor comprensió de les relacions estructurals i la concordança funcional entre els sectors educació/formació i el mercat laboral. En tercer lloc, el projecte oferirà una revisió exhaustiva de les polítiques i iniciatives regionals dels països estudiats, posant al descobert dinàmiques i tendències diferents, però també desajustos i redundàncies. En particular, el projecte pretén identificar programes d'èxit en termes de solucions sostenibles en la integració del mercat laboral, la inclusió social i la seva transferibilitat a altres contextos.
AcrònimYOUNG_ADULLLT
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/03/1628/02/19

Socis col·laboradors

  • Westfälische Wilhelms-Universität Münster (Coordinador) (guia)
  • University of Glasgow (Soci del projecte)
  • European Research Services GMBH (ERS) (Soci del projecte)
  • Pädagogische Hochschule Freiburg (PHFR) (Soci del projecte)
  • University of Plovdiv (Soci del projecte)
  • South-west University Neofit Rilski (SWU) (Soci del projecte)
  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (Soci del projecte)
  • Goethe University Frankfurt (Soci del projecte)
  • Sveuciliste u Zagrebu, Uciteljski Fakultet (Soci del projecte)
  • Universidad de Granada (UGR) (Soci del projecte)
  • Instituto de Educaçao da Universidade de Lisboa (IE-UL) (Soci del projecte)
  • Università di Genova (Soci del projecte)
  • Universität Wien (University of Vienna) (Soci del projecte)
  • University of Porto (Soci del projecte)
  • University of Turku (Turun Yliopisto) (Soci del projecte)

Finançament

  • Comissió Europea (CE): 2.499.080,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.