Detalls del projecte
Descripció
La investigció implicada en aquest projecte s'ocupa dels aspectes següents: - Els processos cognitius implicats en l'aprenentatge de les Matemàtiques i que van adquirint una progresiva importància en els cursos superiors: abstraure, analitzar, categoritzar, conjecturar, representar, conceptualitzar, induir y visualitzar, definir, demostrar, formalitzar, generalitzar i sintetitzar, processos tots ells que tenen un component psicològic. - L'estudi històric i epistemològic dels continguts matemàtics, amb especial referència als conceptes funamentals de l'Anàlisi, el qual implica investigar la transposició didàctica del saber matemàtic al saber escolar a travès de l'anàlisi dels currículums oficials i dels llibres de text. - El paper de les calculadores gràfiques i dels ordinadors en l'aprenentatge de les Matemàtiques, i, en particular, de l'Anàlisi Matemàtic. Aquest projecte d'investigació garantitza una evaluació i un control de la utilització d'aquests nous instruments d'ensenyament de l'Ànalisi. - La resolució de problemes com part central de l'activitat matemàtica; en concret, l'anàlisi de les creencies dels alumnes i el seu impacte en la capacitat de resolució, i la determinación de les característiques de les activitats matemàtiques potencialment riques, tan des del punt de vista de les matemàtiques, com des del procès d'ensenyament-aprenentatge. A més, en aquestes investigacions es distingeixen els fenòmens d'ensenyament, dels quals els subjectes d'estudi són el professor i els fenòmens d'aprenentatge, dels quals els subjectes d'estudi són els estudiants. La metodologia de la investigació és cualitativa (dades i anàlisi)
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 19/12/00 → 19/12/03 |
Finançament
- Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 25.747,40 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.