Saltar a la navegació principal Saltar a la cerca Vés al contingut principal

Pautes d'alimentació de trujes prolífiques durant la gestació: optimització de rendiments i adaptació a la normativa de benestar animal

Detalls del projecte

Descripció

Els sistemes d'alimentació a l'ús indiquen que les truges s'alimentin restringides al llarg de tota la gestació coincidint amb el període més crític de falta de benestar animal i manifestació de estereotipies. L'avanç genètic registrat en les últimes dècades proporciona truges hiperprolífiques i molt magres i suggereix que pot augmentar-se el nivell d'alimentació durant la gestació, acompanyat o no de la dilució de la dieta amb fibra, sense afectar necessàriament els rendiments reproductius i productius i contribuint a millorar l'estat de benestar. A més una sobrealimentació durant el període central de la gestació sembla tenir també efectes positius sobre el futur creixement de la progenie. En el present projecte, utilitzant una granja comercial (Santa Ana-Soria) que ens permet disposar de 400 truges, d'un total de 4000, durant un mínim de tres cicles reproductius consecutius i uns dos mil garrins mascles d'engreix per cicle, ens proposem estudiar: i) l'efecte de l'augment en el nivell d'alimentació durant la part central de la gestació (25 a 80 dies) sobre el rendiment reproductiu del ramat i posterior rendiment productiu de la progenie i ii) com afecta el contingut en fibra de la dieta als rendiments reproductius i productius i a l'estat de benestar de les mares.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització21/12/0220/12/05

Finançament

  • Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología (CICYT): 90.752,80 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.