Detalls del projecte
Descripció
La investigació planteja l'anàlisi dels mecanismes de producció dels estereotips de gènere que es produeixen i transmeten a través dels medis de comunicació, en especial en els diaris d'informació general.
Partim de la hipòtesi que la premsa no reflexa la realitat actual de les dones, mantenint l'eix tradicional: Home/àmbit públic - Dona/àmbit privat influint de forma negativa en homes i dones que no veuen reflexats en els medis de comunicació i en la premsa, com a medi de comunicació de prestigi, els canvis que s'han anat produint en la nostra societat. El mètode escollit és el de l'observació participant, i per això s'ha escollit una agència de notícies i quatre diaris d'informació general de major tirada.
El treball preveu l'elaboració d'unes recomanacions pràctiques per a poder aplicar en els propis medis analitzats de manera que permetin eliminar aquells mecanismes que introdueixen l'esbiaix que tendeix a ocultar la presència de les dones de les pàgines dels diaris. I també es produeix un seguiment posterior de les recomanacions formulades.
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 19/12/97 → 31/12/00 |
Finançament
- Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología (CICYT): 33.356,20 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.