Managing Inflation crisis through Social Dialogue

Detalls del projecte

Description

Després de dues dècades de baixos nivells d'inflació i moderació salarial, Europa s'enfronta a un augment sense precedents del cost de la vida i al risc d'estancament. El xoc inflacionari està erosionant el poder adquisitiu dels empleats, especialment a la part inferior de l'escala salarial. Els actors nacionals i de la UE han fet crides als governs i als interlocutors socials perquè gestionen l'actual crisi d'inflació mitjançant polítiques d'ingressos negociades i negociació col·lectiva.
L'objectiu del projecte MAINSOC (Managing the Inflation Crisis through Social Dialogue) és doble. En primer lloc, analitzar l'impacte de la crisi de la inflació en la dinàmica salarial real i els diferencials salarials entre sectors i grups de treballadors, prestant atenció a l'impacte asimètric en els que es troben a la part inferior de l'escala salarial i al paper de les institucions de relacions laborals per explicar les diferències entre països. En segon lloc, analitzar el paper de les polítiques governamentals, la implicació dels interlocutors socials i les institucions de relacions laborals en la gestió de la crisi inflacionista, l'adaptació a un nou escenari i la garantia d'un creixement inclusiu en sis països de la UE (DE, DK, ES, IT, HU, PL).
El projecte explorarà, en primer lloc, l'impacte de la inflació en la dinàmica i la distribució dels salaris reals, i el paper de les institucions de relacions laborals per explicar les diferències entre països. En segon lloc, s'explorarà les respostes polítiques dels governs, la implicació dels agents socials, inclòs el tipus de combinació de polítiques d'ingressos, l'evolució dels salaris del sector públic o la dinàmica del salari mínim. En tercer lloc, el projecte analitzarà el paper de la negociació col·lectiva en la resposta a un context d'alta inflació, protegint els treballadors i sectors més afectats per la crisi del cost de la vida i adaptant-se a un nou escenari d'inflació moderada. Finalment, el projecte pretén oferir un conjunt de recomanacions polítiques als responsables polítics i als interlocutors socials sobre quines polítiques són més efectives per mitigar l'impacte distributiu de la inflació.
Títol curtMAINSOC
AcrònimMAINSOC
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/12/2330/11/25

Socis col·laboradors

• Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (guia)
  • Alma Mater Studiorum – Università di Bologna (UniBo) (Soci projecte)
  • Universitat de Copenhaguen (UCPH) (Soci projecte)
  • Universität Duisburg-Essen (Soci projecte)
  • Libera Università Internazionale degli Studi Sociali Guido Carli (LUISS) (Soci projecte)
  • Warsaw School of Economics - Szkola Glówna Handlowa (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.