lluminating paths to resilience with the science of stress

  • Portero Tresserra, Marta (PI)
  • Marti Nicolovius, Margarita (Co-Investigador/a Principal)
  • Ana Barroca (Investigador/a)
  • Catarina Neto (Investigador/a)
  • Davinia Hernández-Leo (Investigador/a)
  • Merja Bauters (Investigador/a)
  • Mie Guldbaek Broens (Investigador/a)
  • Minna Huotilainen (Investigador/a)
  • Tharrenos Bratitsis (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

La incapacitat per gestionar adequadament l'estrès està afectant negativament la vida de molts estudiants. La mala gestió de l'estrès afecta la qualitat de vida i interfereix amb les capacitats dels alumnes per aprendre de manera eficaç tant a l'aula com fora d'ella. L'estrès excessiu pot impedir que l'aprenentatge dels estudiants es produeixi i, tal com escriu l'Acció Conjunta de la UE sobre Salut Mental i Benestar (2013-2016), "L'entorn educatiu és l'àmbit més important fora de la família per al desenvolupament de la salut mental dels nens".

L'objectiu del projecte és empoderar els estudiants amb el coneixement de la Ciència de l'estrès, per ajudar els estudiants a entendre què està passant fisiològicament i per què; i ensenyar-los sobre estratègies recolzades per la investigació que es poden utilitzar per gestionar el seu estrès, donant-los suport a la seva progressió cap a esdevenir aprenents autoregulats resilients.
El projecte dóna suport tant a estudiants com a professors.
ALUMNES: El projecte pretén ajudar els estudiants a gestionar millor l'estrès que pateixen de manera habitual mitjançant activitats educatives impartides a l'aula i en línia. Els resultats intel·lectuals clau per als estudiants són:
• Spotlighters Student Classes: un conjunt de lliçons a l'aula que ajuden els estudiants a reconèixer els signes fisiològics de l'estrès, identificar possibles factors estressants i planificar i practicar respostes d'autoregulació. Les lliçons es desenvolupen inicialment per a estudiants de secundària amb les adaptacions posteriors fetes pels socis per als estudiants d'educació primària i superior que es troben en anys de transició.

• Spotlighters Student MOOC: un curs en línia obert massiu (MOOC) basat en les lliçons dels estudiants que es posa a disposició dels estudiants de tot el món, ampliant així l'abast i l'accessibilitat dels resultats del projecte més enllà de la vida del projecte.

PROFESSORS D'EDUCACIÓ ESCOLAR: El projecte pretén ajudar els professors a desenvolupar de manera formativa les seves pròpies pràctiques docents i aprendre a donar suport millor a la resiliència dels estudiants mitjançant la millora de les seves competències d'autoregulació. Els resultats intel·lectuals clau per als professors són:

• Spotlight: eina de suport a l'ensenyament: un programari de proves en línia en temps real que s'utilitza per ajudar els professors a connectar-se millor amb l'aprenentatge dels seus estudiants i facilitar-los la transició a estats d'aprenentatge actiu. Les activitats de transició basten les pràctiques d'autoregulació dels estudiants. Les proves prèvies permeten als professors comprovar i connectar millor amb els coneixements previs dels seus alumnes. Les proves posteriors permeten als professors identificar i corregir idees errònies persistents i ajuden els professors a entendre millor com els estudiants interpreten les seves lliçons. El tauler d'anàlisi de l'eina ofereix indicadors en temps real que destaquen els continguts que els professors haurien de prioritzar durant la seva docència posterior. Les anàlisis d'aprenentatge recollides també donen suport a les reflexions posteriors a la lliçó i orienten les millores de futures iteracions de les lliçons que es poden compartir dins de les comunitats docents per a la seva reutilització.

• Tallers de formació del professorat Spotlighters: un conjunt de tallers que tenen com a objectiu ensenyar als educadors com impartir les lliçons dels estudiants de Spotlighters; com dissenyar lliçons per donar suport a la resiliència dels estudiants; i com desenvolupar les seves pràctiques docents fent ús de l'eina Spotlight i donant suport a metodologies de disseny d'aprenentatge formatiu i col·laboratiu.
AcrònimSpotlighters
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/09/1831/12/21

Socis col·laboradors

  • Advancis Business Services LDA (Soci del projecte)
  • Boon Unipessoal LDA (Soci del projecte)
  • Universitat Pompeu Fabra (UPF) (Coordinador) (guia)
  • Metropolia, University of Applied Sciences (Soci del projecte)
  • Loop bz (Soci del projecte)
  • University of Helsinki (Soci del projecte)
  • University of Western Macedonia (Soci del projecte)

Finançament

  • Servicio Español para la Internacionalización de la Educación: 411.212,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.