La proposta actual sota el tema prioritari 2 aborda el desequilibri dels països participants entre: 1) els coneixements, la comprensió, les habilitats i les actituds vitals per desenvolupar pedagogies multilingües innovadores a la pràctica a l'aula, d'una banda, i 2) la seva representació insuficient o transversalització. , en les disposicions vigents en matèria de formació i suport al professorat, de l'altra. El projecte està dissenyat específicament per desenvolupar i experimentar una eina de reflexió teòricament informada destinada a fer que els (futurs) docents siguin més sensibles lingüísticament en les seves creences, actituds i accions i afectar així la seva cognició docent. Posteriorment, el projecte difondrà l'eina a un conjunt més gran d'educadors i escoles.
El projecte demostra un ajust perfecte amb les activitats ja iniciades i en curs de la UE per:
✓ Crear entorns d'aprenentatge de suport i empoderament mitjançant l'explotació del potencial de la diversitat lingüística i cultural a les escoles per obtenir resultats afectius, socials i cognitius dels alumnes;
✓ Abordar el problema persistent de la desigualtat social en l'educació;
✓ Facilitar encara més els alumnes per convertir-se en ciutadans europeus actius.