Detalls del projecte
Descripció
Aquest projecte centra la seva atenció en l'escolarització de l'alumnat d'origen immigrant en el primer cicle d'educació infantil amb un doble objectiu. Per una banda, analitzar les potencialitats de l'escolarització en l'etapa de 0 a 3 anys com a mecanisme d'integració dels infants d'origen immigrat i les seves famílies, així com els seus potencials beneficis en el terreny de la cohesió social en tant que espai afavoridor del contacte intercultural. Per l'altra, analitzar alguns dels principals factors explicatius del baix nivell d'accés de les famílies d'origen immigrat a aquesta etapa, fent especial èmfasi en aquells factors de caràcter més "subjectiu" (manca d'informació i desconeixement dels serveis, manca de tradició d'escolarització infantil en el país d'origen, manca de valor atorgat a la formació reglada en la petita infància, preferència per l'educació a la llar fina a l'escolarització obligatòria, existència d'estereotips o equívocs sobre els serveis oferts a les escoles bressols, etc). Per tal d'abordar aquests objectius es planteja la realització d'un seguit d'entrevistes a famílies d'origen immigrat amb fills escolaritzats en el segon cicle d'educació infantil; tant famílies que han passat prèviament per una escola bressol (per poder detectar els efectes positius en el terreny de la integració i la cohesió social) com famílies que no han escolaritzat els seus fills en l'etapa de 0 a 3 (per poder destriar-ne els factors explicatius). Aquest treball de camp es completarà amb entrevistes a responsables de les escoles bressol en les quals han estat escolaritzats els fills i filles de les famílies entrevistades.
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 3/02/08 → 3/02/09 |
Finançament
- Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 11.851,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.