Les explicacions dels alumnes de ciències i matemàtiques. Anàlisis, caracterització i representació

Detalls del projecte

Descripció

Mitjançant aquest projecte d'investigació ens proposem continuar el que vam iniciar fa quatre anys, finançat en aquell moment per la DGICYT, "Elaboració d'instruments d'avaluació diagnòstica", que ha produït resultats interessants i que s'està aplicant a l'aula i a la formació del professorat. Els resultats obtinguts ens plantegen noves qüestions per investigar. Aquests interrogants es concreten en una proposta d'investigació, centrada en l'"Elaboració d'explicacions científiques". Per a això serà necessari iniciar una nova reflexió sobre les dades obtingudes en les tres línies següents: a) elaboració de "models de raonament" i de "models lingüístics i simbòlics", que donin sentit a les dades recollides a la nostra investigació; b) exploració de les conseqüències que té en l'elaboració d'explicacions la diferenciació dels continguts d'ensenyament en "fets, conceptes i principis" i la possible identificació de "nivells d'explicació" en relació amb ella; c) continuar la posada al punt "d'instruments" que ens permetin representar el coneixement escolar; xarxes sistèmiques, mapes, V de Gowin, com també els processos de producció d'explicacions que siguin identificats en la investigació (heurístics, diagrames, etc.)
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització14/06/9331/12/96

Finançament

  • Dirección General de Investigación Científica y Técnica (DGICyT): 9.616,19 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.