Les competències de lectura per adquirir coneixements científics, en diferents contextos

  • Izquierdo Aymerich, Merce (PI)
  • Aliberas Aymí, Joan (Investigador/a)
  • Custodio Fitó, Enric (Investigador/a)
  • Espinet Blanch, Maria (Investigador/a)
  • Estaña Viver, Josep Lluís (Investigador/a)
  • Esteve, Carme Perseguer (Investigador/a)
  • Marbà Tallada, Anna (Investigador/a)
  • Marquez Bargallo, Concepcio (Investigador/a)
  • Prat Pla, Àngels (Investigador/a)
  • Roca Tort, Montserrat (Investigador/a)
  • Sardà Jorge, Anna (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

La comunicació de les idees gràcies a l'ús de llenguatges diversos permet l'emergència de nous coneixements, tant en les ciències com a les classes de ciències. La condició és que correspongui a un diàleg en el qual es plantegin preguntes, i s'expressin les idees, les quals han d'evolucionar per tal d'elaborar una resposta raonable a la pregunta inicial. L'ensenyament d eles ciències a l'escola necessita aquest diàleg, que només serà possible si els estudiants i els professors desenvolupen les competències lingüístiques pròpies de l'activitat científica, tal com es presenten avui en els diferents mitjans de comunicació. Amb això, els alumnes i els professors han d'interaccionar amb informacions presentades amb formats diversos i poder "navegar" per Internet de manera intencionada; a més a més han de ser capaços de mantenir un diàleg compromès i intel·ligent que els permeti intervenir en experiments propis dels coneixements escolars, construir evidències amb un ús adequat del llenguatge multimodal i donar significat a nous esdeveniments que siguin rellevants per a les ciències.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització19/04/0719/04/08

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 4.800,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.