La competència digital dels professors ha evolucionat indiscutiblement al llarg de la pandèmia de COVID, i el disseny de l'aprenentatge s'ha tornat més complex. Hi ha un buit en l'aprenentatge efectiu en contextos de mediació digital. El projecte FLeD pretén facilitar el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexibles efectius per al professorat. Busquem guiar en l'aplicació del mètode flipped fent el millor ús de les pedagogies i les tecnologies digitals per impulsar el canvi sostingut cap a una educació flexible. Apliquem mètodes àgils i de pensament de disseny per a la gestió de projectes i l'organització del treball. En primer lloc, generem i provem recursos per guiar el disseny d'aprenentatge inclusiu, digital i invertit. En segon lloc, desenvolupem una eina digital per a la presa de decisions en el disseny d'aprenentatge invertit. Finalment, les activitats de difusió inclouen publicacions, esdeveniments i formació virtual per difondre el coneixement desenvolupat sobre l'aprenentatge invertit per a una educació flexible eficaç a un públic ampli. Els principals resultats són: un patró basat en l'aprenentatge invertit amb bastides per guiar flexible, digital i inclusiu. educació; una experiència de disseny d'aprenentatge lúdic i col·laboratiu mitjançant una eina digital per a la presa de decisions; formació virtual sobre l'eina i el conjunt d'eines d'aprenentatge FleD; recursos oberts i manuals per mantenir la pràctica i la teoria de l'aprenentatge invertit efectiu i inclusiu per a una educació flexible; i una xarxa de persones expertes en aprenentatge flexible.
Títol curt
FLeD
Acrònim
FLeD
Estatus
Acabat
Data efectiva d'inici i finalització
1/12/22 → 31/05/25
Socis col·laboradors
Universidade Aberta Portugal (Soci del projecte)
University of Stavanger (Soci del projecte)
University of Sofia ( ST. KLIMENT OHRIDSKI) (Soci del projecte)
Universitat Pompeu Fabra (UPF) (Soci del projecte)
Bastides en entorns d'aprenentatge flexibles: Directrius i accions públiques
Agostini, D., Picasso, F., Perzolli, S., Serbati, A., Venuti, P., Ballardini, H., Paredes Guinand, C. M. (Traductor), Noguera Fructuoso, I. (Traductor) & To, E. (Traductor), 4 de nov. 2024