L'avaluació dels alumnes de risc acadèmic en la transició de la Primària a la Secundària i la millora de la coordinació de les intervencions educatives entre centres

  • Rué Domingo, Joan (PI)
  • Miralles Puig, Laia (Becari/a)
  • Molins Pueyo, Cris (Becari/a)
  • Comellas Carbo, Maria Jesus (Investigador/a)
  • Dilme Clavaguera, Maria Dolors (Investigador/a)
  • Essomba Gelabert, Miquel Angel (Investigador/a)
  • Gonzalez Rosas, Jose Luis (Investigador/a)
  • Laborda Molla, Cristina (Investigador/a)
  • Moreno Oliver, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Soto Marata, Pepi (Investigador/a)
  • Tovias Wertheimer, Susana (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

- Identificar intervencions educatives que incrementen el grau de diferenciació escolar, per tal de corregir-les. - Identificar paràmetres de socialització primària que incideixen en la resposta acadèmica de l'alumne. - Identificar paràmetres de socialització secundària. - Millorar/ aprofundiren les eines, recursos de diagnòstic escolar. - Promoure accions concertades entre centres i globalitzades d'equip de centre que promoguin l'èxit acadèmic i personal dels alumnes tractats. - Promoure actuacions des de i en el marc familiar d'aquests alumnes que els estimuli en el seu compromís amb l'educació escolar. - Incloure actuacions comunitàries. - Avaluació dels processos implícits en les actuacions anteriors. - Promoure línies d'intervenció dels equips de centre que minimitzin les causes de risc acadèmic. - Elaborar instruments de diagnòstic de situacions de risc escolar. - Tipificar les principals causes que originen les dificultats escolars a la franja de 11- 14 anys. Elaborar aquells referents conceptuals que permetin resoldre operativament les dificultats escolars de risc
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/05/9930/04/00

Finançament

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 4.507,59 €