Detalls del projecte
Description
Aquest projecte planteja un bloc d'investigacions sobre una temàtica molt poc estudiada en el camp de l'avaluació de l'alumnat sord, la representació del món social. Malgrat l'escassetat de coneixements en aquest tema creiem que és de gran interès no solament per optimitzar la participació social de la població sorda sinó també per facilitar l'accés a la comprensió de missatges en els quals els coneixements socials són especialment implícits (discursos narratius, missatges televisius, etc.).
S'exploren dues àrees del pensament social, per una part la de les relacions socials pròximes interpersonals, amb oients i sords, i d'atribució d'estats psíquics i per una altra, la de la comprensió més global del món social, valors morals i normes.
Dóna la importància dels mitjans de comunicació en la transmissió del coneixement social i les dificultats de comprensió amb què es pot trobar la població sorda s'estudia la interpretació d'els esmentats coneixements en els missatges televisius.
Finalment, aquest projecte té una finalitat última d'interès educatiu i per tant s'estudien les percepcions dels professors respecte al pensament social de l'alumnat sord. En tractar-se d'un camp poc explorat en el desenvolupament de la persona sorda hauran d'adaptar-se i elaborar noves situacions que hauran de ser controlades amb subjectes oients
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 20/11/03 → 19/11/06 |
Finançament
- Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 11.500,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.