La formació musical dels mestres

  • Vilar Monmany, Mercè (PI)
  • Godall Castell, Pere (Investigador/a)
  • Lluveras Puig, Nuria (Investigador/a)
  • Malagarriga Rovira, Teresa (Investigador/a)
  • Miranda Pérez, Joaquim (Investigador/a)
  • Valls Casanovas, Assumpta (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

El projecte que presentem consisteix, bàsicament, en fer un estudi a l'entorn de la formació musical dels mestres. El punt de partida de l'estudi es centra en la nostra realitat més immediata en relació a quina és la situació de l'educació musical a l'ensenyament obligatori i com cal formar els professionals que l'imparteixen o l'hauran d'impartir. Considerem que el coneixement de la situació en altres països, alguns amb una llarga tradició en aquest camp (com és el cas d'Hongria) ens pot ser de gran utilitat per tal de poder fer noves aportacions i consideracions en aquest sentit. Al llarg del desenvolupament del projecte, el treball d'estudi comparatiu amb els models d'altres països tindrà, doncs, un espai important. Hem delimitat tres camps d'investigació, per tal de centrar el nostre treball: 1. l'educació musical en les etapes infantil i primària 2. la formació musical dels mestres generalistes d'aquestes etapes 3. la formació de mestres especialistes en música (per a aquelles etapes en que la legislació preveu aquesta figura) Els objectius fonamentals de l'estudi poden resumir-se en els punt següents: 1. estudiar i analitzar diferents propostes en relació a l'enfoc de l'educació musical en l'ensenyament obligatori. 2. estudiar diferents propostes en relació al perfil de mestre que ha d'impartir aquesta àrea de coneixment en cadascun dels cicles educatius 3. analitzar i aportar noves consideracions a l'entorn de com s'enfoca la formació dels mestres especialistes en algunes de les matèries que integren el pla d'estudis
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/01/954/07/97

Finançament

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 2.704,55 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.