innoVative bIo-based chains for CO2 VALorisation as aDded-value organIc acids’

Detalls del projecte

Description

La conversió de les emissions industrials de CO2 està guanyant un gran interès com a estratègia per a pal·liar els efectes del canvi climàtic. Les indústries de base biològica són les principals candidates per a convertir les emissions en matèria primera. El projecte finançat amb fons europeus VIVALDI proposa una solució integrada per a la conversió de CO2 biògen en àcids orgànics de valor afegit (succínic, itacònic, 3-hidroxipropiònic i làctic) impulsada per avanços innovadors en la conversió electroquímica de CO₂ i l'enginyeria de bioprocesos. La solució implicarà l'enriquiment de CO₂ de fonts industrials i la seva reducció electroquímica a àcid fòrmic (FA) i metanol (MeOH), així com la recuperació bio-electroquímica de nutrients d'aigües residuals industrials. A més, els àcids orgànics es bio-produiran a través d'una plataforma microbiana basada en ceps de llevat modificades, utilitzant MeOH / FA / CO2 i nutrients, seguit de la validació industrial dels productes.
AcrònimVIVALDI
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/06/2131/05/25

Socis col·laboradors

• Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (guia)
  • Helmholtz-Zentrum fur Umweltforschung Gmbh - UFZ (Soci projecte)
  • VITO - Flemish Institute for Technological Research (Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek) (Soci projecte)
  • CO2 Value Europe Aisbl (Soci projecte)
  • Isle Utilities BV (Soci projecte)
  • Universität Für Bodenkultur Wien-University of Natural Resources and Applied Life Sciences (Soci projecte)
  • Lulea tekniska Universitet (Soci projecte)
  • Avantium Chemicals Bv (Soci projecte)
  • Acondicionamiento Tarrasense Associació (Soci projecte)
  • SunPine AB (Soci projecte)
  • Bioagra SA (Soci projecte)
  • Processium (Soci projecte)
  • Nutrition Sciences N.V. (Soci projecte)
  • PROCINTECH (Linked Third Parties)
  • Fundació Universitària Balmes. Universitat de Vic (Soci projecte)
  • AVANTIUM Support BV (Linked Third Parties)
  • Damm, S.A. (Soci projecte)
  • Novamont SPA (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.