Influència de les noves generacions d'audiòfons digitals, dels implants coclears, del garbellament neonatal i de l'educació a temps en l'evolució psíquica i lingüística de la criatura sorda

  • Silvestre Benach, Maria Nuria (PI)
  • Domingo Pareto, Irenka (Becari/a)
  • Sagarra Gadea, Camina (Becari/a)
  • Sánchez Rodríguez, Laura (Becari/a)
  • Quintana García, Inmculada (Investigador/a contractat/da)
  • Valero García, Jesús (Investigador/a contractat/da)
  • Barajas Esteban, Carmen (Investigador/a)
  • Cambra Vergés, Cristina (Investigador/a)
  • Casanovas Barberá, Miserocordia (Investigador/a)
  • Gassull Bustamante, Cecilia (Investigador/a)
  • González Cuenca, Antonia Mercedes (Investigador/a)
  • Laborda Molla, Cristina (Investigador/a)
  • Linero Zamorano, Maria José (Investigador/a)
  • Ramspott Heitzmann, Anna (Investigador/a)
  • Serrano Pau, Carrasumada (Investigador/a)
  • Ulloa Hernández, Cristina (Investigador/a)
  • Vendrell Maños, Maria del Roser (Investigador/a)
  • Vila Rovira, Josep (Investigador/a)
  • Vinter Merzoug, Shirley (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

(...) Aquest projecte té com a punt de partida la premissa de què, en l'actualitat, el diagnòstic i l'atenció a temps de la sordesa, junt amb els avenços tecnològics, hauria de permetre un ple desenvolupament psíquic i lingüístic per a la majoria de criatures sordes que gaudeixin d'aquestes condicions durant els primers anys de vida, tal com el mostren els resultats d'estudis d'altres països (Yoshinaga, V.; 2003). Això ha de representar un alt grau de normalització en la vida escolar posterior a partir dels 7/08 anys i el conseqüent estalvi de part dels recursos que actualment s'han de dedicar a l'atenció especialitzada al llarg de tota l'escolarització. La realitat, tanmateix, és que, per una part, aquestes condicions òptimes no es donen de forma generalitzada per a totes les criatures sordes, i per una altra que no sempre que aquestes es produeixen s'obtenen els resultats esperats a causa de diversos factors entre els quals presenten especial importància els educatius. Aquest projecte se centra en aquest segon aspecte i examina us factors que hi poden influir i els procediments que cal perfeccionar. Es plantegen com a possibles factors influents els següents: - adequació de la pròtesi a les característiques de la pèrdua auditiva i el seguiment audioprotèsic. - adequació de la metodologia logopédica a les possibilitats de rentabilització de l'audició dels participants. - qualitat del tractament logopèdic quant a l'estímul al desenvolupament psíquic i lingüístic - qualitat de l'orientació i consell familiar i de la comunicació enmig familiar. - Adequació de les adaptacions dels mitjans educatius: escola infantil, parvulari i inici de la primària, a les necessitats que planteja l'alumnat sord. Es farà especial atenció a les adequacions a les necessitats que presenta l'alumnat procedent d'altres comunitats culturals i lingüístiques de la d'acollida
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/10/0630/09/09

Finançament

  • Ministerio de Educación y Ciencia (MEC): 69.938,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.