Impacte del Software de modelització en el professorat de ciències a secundària (ISMOP)

  • Tortosa Moreno, Montserrat (PI)
  • Lacasa Millán, María Isabel (Altres)
  • Muñoz, Miquel Padilla (Altres)
  • Serra Baldrich, Núria (Altres)
  • Feliu Daranas, Víctor (Becari/a)
  • Hernández Rodríguez, Maria Isabel (Becari/a)
  • Couso Lagaron, Digna Maria (Investigador/a)
  • Gutiérrez Goncet, Rufina (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

(...) aquest projecte de recerca té com a objectiu analitzar les condicions que podrien afavorir o que suposen un obstacle, des de la perspectiva del professorat, per a la introducció de la modelització computacional a les classes de ciències de secundària. Els resultats obtinguts en altres estudis entorn dels processos d'aprenentatge com a processos de modelització amb eines informàtiques han estat positius en tant que han mostrat com aquesta eina pot ajudar als alumnes a aconseguir un aprenentage significatiu. La seva implantació depén del professorat que ha de disposar de coneixements teòrics i pràctics per portar-ho a terme. Diversos factors semblen estar intervenint en què escassament s'implantin, i en canvi altres eines informàtiques menys potents tenen major acceptació. Probablement, la formació epistemològica del professorat, els instruments dels que disposa pr incorporar innovacions, la pròpia visió del paper d'ensenyant, els hàbits, etc influeixen en tal selecció. Al llarg del projecte, es proposaran sessions d'aprenentatge de diferents software de modelització, els professors assistents utilitzaran i construiran models i els aplicaran posteriorment a les seves aules. Les raons per la seva utilització i la forma de fer-ho seran analitzats a través de qüestionaris, observacions d'aula i entrevistes. Poder descriure amb detall com es porten a l'aula unes pautes d'actuació que el mateix ensenyant ha dissenyat i com les va modificant des de la idea inicial, creiem que resulta interessant, no només per la incorporació de software de modelització sinó també per la implantació d'innovacions de diversos tipus. Pot donar pistes molt valuoses per a una formació de qualitat.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/04/081/04/09

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 7.555,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.