Detalls del projecte
Descripció
Al voltant del 20-25% de totes les consultes al metge es refereixen a problemes de la pell. Així, la Dermato-Venereologia és un component bàsic molt important en la formació de grau dels estudiants de medicina. No obstant això, menys del 3% dels metges a Europa estan especialitzats en Dermato-Venereologia. Com millor sigui la formació del grau de medicina a nivell universitari, millors són les decisions diagnòstiques i terapèutiques i la consulta interdisciplinària en el moment en què l'estudiant ha assolit el nivell de metge llicenciat en la pràctica diària al consultori privat o a la clínica.
Actualment existeix una desproporció no desitjada de continguts i d'hores lectives a nivell de les universitats d'arreu d'Europa. Les diferències en les hores de classe varien entre 40 i 130 d'un país a un altre. Cal harmonitzar els continguts (catàleg i continguts especials), el temps de docència i les formes d'impartir classes (marcs) i combinar-ho amb facilitats didàctiques avançades d'e-learning.
En aquest projecte, els socis europeus treballaran en l'harmonització del catàleg d'objectius d'aprenentatge, formats i continguts en el pla d'estudis de formació de grau en Dermato-Venereologia. Paral·lelament, l'harmonització del nou currículum escrit es connectarà i es recolzarà mitjançant l'elaboració d'un programa d'aprenentatge electrònic combinat.
En l'entorn tradicional de les nostres universitats, les conferències es presenten en aules massificades davant d'un grup heterogeni d'estudiants, independentment del seu diferent nivell de coneixements, habilitats lingüístiques o de les seves capacitats individuals d'aprenentatge intel·lectual. No es dóna poc feedback ni als professors ni als alumnes.
Per fer front a aquests problemes, s'hauria de renovar, revisar i reestructurar el pla d'estudis de la formació de grau mèdic en Dermato-Venereologia. Aquesta és la primera part rellevant del projecte HEDU_LEARN_IT.
L'"aprenentatge combinat" és la combinació d'eines clàssiques d'ensenyament i aprenentatge (conferències frontals, cursos pràctics, ensenyament a la nit) amb eines modernes d'aprenentatge electrònic per a l'aprenentatge autodirigit, independentment del temps i l'espai.
A l'"aula invertida o invertida", el professor actua com a moderador i mentor, rebent comentaris i guiant l'estudiant individualment segons les seves necessitats individuals. Aquesta possibilitat la devem a la capacitat i flexibilitat de la tecnologia informàtica. La Dermato-Venereologia és una disciplina visual i, per tant, especialment indicada per a l'ús de tecnologies informàtiques que -en funció del consentiment mutu- poden reflectir el perfil de coneixement de l'usuari individual (estudiant).
Objectius del projecte
Els objectius del programa Harmonized European Dermatologia Pregrau Training by Strategic Partnership (HEDU_LEARN_IT)-Programa són:
(1) elaboració d'estàndards per a una formació harmonitzada de grau en Dermato-Venereologia en 8 universitats europees associades; assignació de punts de crèdit (ECTS)
(2) promoure un concepte innovador d'aprenentatge combinat combinant estratègies d'ensenyament clàssiques amb eines interactives d'aprenentatge electrònic (DOIT; www.cyberderm.net) en un entorn d'aula invertida (invertida);
(3) difusió del projecte i promoció de l'harmonització de la formació de grau en Dermato-Venereologia a Europa després d'acabar la fase del projecte finançat amb el suport immaterial del Fòrum Europeu de Dermatologia (EDF) i la seva Comissió de Formació de Pregrau (UTC);
(4) mantenir el concepte més enllà del període de temps patrocinat
Nombre i perfil dels participants
Els vuit socis universitaris són representants de Dermato-Venereologia dels països del nord, l'est, el sud i el centre d'Europa. Tenen una llarga experiència en la docència i estan molt motivats per impulsar i portar a terme el projecte de millora de la formació de grau a les seves universitats i, posteriorment, per contribuir a la seva difusió i implantació a altres països d'Europa. No només els socis immediats del projecte, sinó també tots els membres del Fòrum Europeu de Dermatologia (200 professors docents de 28 països europeus) han compromès el seu interès sincer pel projecte. Un soci té més de 15 anys d'experiència en e-learning i gestionant diferents plataformes d'e-learning (Swiss 4 Ward).
En resum, els resultats del projecte són els següents:
• un nou catàleg europeu bàsic i harmonitzat d'objectius d'aprenentatge EHC-DV,
• un contingut complet reescrit dels diagnòstics,
• currículum reestructurat per a la formació de grau en Dermatologia i Venereologia en la seva combinació segons una combinació
concepte d'aprenentatge en una aula invertida (invertida),
• Quantitat recalculada de conferències, seminaris, docència a la nit, tallers i recomanació del nou format,
• implantació del nou pla d'estudis a les 8 universitats associades
• difusió i explotació del nou pla d'estudis a països de la UE i universitats més enllà de les 8 universitats principals associades
Actualment existeix una desproporció no desitjada de continguts i d'hores lectives a nivell de les universitats d'arreu d'Europa. Les diferències en les hores de classe varien entre 40 i 130 d'un país a un altre. Cal harmonitzar els continguts (catàleg i continguts especials), el temps de docència i les formes d'impartir classes (marcs) i combinar-ho amb facilitats didàctiques avançades d'e-learning.
En aquest projecte, els socis europeus treballaran en l'harmonització del catàleg d'objectius d'aprenentatge, formats i continguts en el pla d'estudis de formació de grau en Dermato-Venereologia. Paral·lelament, l'harmonització del nou currículum escrit es connectarà i es recolzarà mitjançant l'elaboració d'un programa d'aprenentatge electrònic combinat.
En l'entorn tradicional de les nostres universitats, les conferències es presenten en aules massificades davant d'un grup heterogeni d'estudiants, independentment del seu diferent nivell de coneixements, habilitats lingüístiques o de les seves capacitats individuals d'aprenentatge intel·lectual. No es dóna poc feedback ni als professors ni als alumnes.
Per fer front a aquests problemes, s'hauria de renovar, revisar i reestructurar el pla d'estudis de la formació de grau mèdic en Dermato-Venereologia. Aquesta és la primera part rellevant del projecte HEDU_LEARN_IT.
L'"aprenentatge combinat" és la combinació d'eines clàssiques d'ensenyament i aprenentatge (conferències frontals, cursos pràctics, ensenyament a la nit) amb eines modernes d'aprenentatge electrònic per a l'aprenentatge autodirigit, independentment del temps i l'espai.
A l'"aula invertida o invertida", el professor actua com a moderador i mentor, rebent comentaris i guiant l'estudiant individualment segons les seves necessitats individuals. Aquesta possibilitat la devem a la capacitat i flexibilitat de la tecnologia informàtica. La Dermato-Venereologia és una disciplina visual i, per tant, especialment indicada per a l'ús de tecnologies informàtiques que -en funció del consentiment mutu- poden reflectir el perfil de coneixement de l'usuari individual (estudiant).
Objectius del projecte
Els objectius del programa Harmonized European Dermatologia Pregrau Training by Strategic Partnership (HEDU_LEARN_IT)-Programa són:
(1) elaboració d'estàndards per a una formació harmonitzada de grau en Dermato-Venereologia en 8 universitats europees associades; assignació de punts de crèdit (ECTS)
(2) promoure un concepte innovador d'aprenentatge combinat combinant estratègies d'ensenyament clàssiques amb eines interactives d'aprenentatge electrònic (DOIT; www.cyberderm.net) en un entorn d'aula invertida (invertida);
(3) difusió del projecte i promoció de l'harmonització de la formació de grau en Dermato-Venereologia a Europa després d'acabar la fase del projecte finançat amb el suport immaterial del Fòrum Europeu de Dermatologia (EDF) i la seva Comissió de Formació de Pregrau (UTC);
(4) mantenir el concepte més enllà del període de temps patrocinat
Nombre i perfil dels participants
Els vuit socis universitaris són representants de Dermato-Venereologia dels països del nord, l'est, el sud i el centre d'Europa. Tenen una llarga experiència en la docència i estan molt motivats per impulsar i portar a terme el projecte de millora de la formació de grau a les seves universitats i, posteriorment, per contribuir a la seva difusió i implantació a altres països d'Europa. No només els socis immediats del projecte, sinó també tots els membres del Fòrum Europeu de Dermatologia (200 professors docents de 28 països europeus) han compromès el seu interès sincer pel projecte. Un soci té més de 15 anys d'experiència en e-learning i gestionant diferents plataformes d'e-learning (Swiss 4 Ward).
En resum, els resultats del projecte són els següents:
• un nou catàleg europeu bàsic i harmonitzat d'objectius d'aprenentatge EHC-DV,
• un contingut complet reescrit dels diagnòstics,
• currículum reestructurat per a la formació de grau en Dermatologia i Venereologia en la seva combinació segons una combinació
concepte d'aprenentatge en una aula invertida (invertida),
• Quantitat recalculada de conferències, seminaris, docència a la nit, tallers i recomanació del nou format,
• implantació del nou pla d'estudis a les 8 universitats associades
• difusió i explotació del nou pla d'estudis a països de la UE i universitats més enllà de les 8 universitats principals associades
Acrònim | HEDU_LEARN_IT |
---|---|
Estatus | Acabat |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/09/18 → 31/08/21 |
Socis col·laboradors
- University of Helsinki (Soci del projecte)
- Vrije Universiteit Brussel (Universitat Lliure de Brusel·les - VUB) (Soci del projecte)
- University of Verona (Soci del projecte)
- University of Zagreb (Soci del projecte)
- Université Paris Diderot, Paris 7 (PARIS7) (Soci del projecte)
- Otto-von-Guericke Universitat Magdeburg (Coordinador) (guia)
Finançament
- Nationale Agentur für EU-Hochschulzusammenarbeit im Deutschen Akademischen Austauschdienst (NA-DAAD): 369.924,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.