GeogebraTUTOR: una nova aproximació a la recerca sobre l'aprenentatge competencial i interactiu de la geometria a nivell secundari.

  • Fortuny Aymemi, Josep Maria (PI)
  • Iranzo Domenech, Núria (Altres)
  • Rodriguez Gayarre, Rafael (Altres)
  • Segura Lores, María José (Altres)
  • Barba Uriach, David (Investigador/a)
  • Cobo Lozano, Pedro (Investigador/a)
  • Fiol Mora, Maria Lluisa (Investigador/a)
  • Yábar Madinaveitia, José Manuel (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

(...) El terme "geogebraTUTOR" designa al mateix temps un sistema tutorial (TUTOR) i un enfocament emergent per a l'aprenentatge competencial i instrumental de la geometria dinàmica (www.algebra.cat). Així, el nostre projecte uneix el desenvolupament d'una innovació curricular i la recerca en didàctica de les matemàtiques en un enfocament del tot original que es fonamenta sobre la idea d'un procés d'adaptació recíproc entre el desenvolupament del nostre STI com a instrument tecnològic (geogebraTUTOR) i el seu ús en situacions didàctiques per al desenvolupament del pensament instrumentat. Aquest tipus d'enfocament és molt poc freqüent en la recerca en educació, ja que demana un esforç de coordinació multidisciplinar entre la didàctica de les matemàtiques i les noves possibilitats d'integració tecnològica. A més, ja que l'aprenentatge es troba al centre del nostre enfocament, aquest no es pot nodrir de certes pràctiques de recerca habituals, com és sovint el cas d'informàtica educativa, consistents a validar un programa educatiu.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/04/081/04/09

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 7.555,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.