Fostering social inclusion for all through artistic education: developing support for students with disabilities

Detalls del projecte

Descripció

La inclusió social és un tema inqüestionable i un repte al qual s'enfronta qualsevol societat democràtica per a millorar la qualitat de vida de tots els seus ciutadans. No obstant això, la participació de les persones amb discapacitat continua sent escassa. Encara que l'art ha format part d'alguns programes dirigits a persones amb discapacitat, ha tingut un caràcter terapèutic o rehabilitador. El propòsit de garantir drets bàsics com l'educació, la salut o el treball ha relegat el dret a la participació cultural a un segon pla. De la mateixa manera, el model explicatiu de discapacitat fonamentalment centrat en el tema ha recolzat la consideració dels espais culturals com a llocs de participació només de ciutadans normatius. El projecte *INARTdis té com a objectiu acostar l'art i la cultura als estudiants amb discapacitat per a desenvolupar la participació i la inclusió social a través d'espais de creació artística.En primer lloc, el projecte tractarà de detectar les necessitats i barreres formatives i oportunitats per a desenvolupar processos socioeducatius que afavoreixin la inclusió social. Per tant, formarà a professionals d'institucions educatives i culturals en relació amb la inclusió i l'educació artística i com juga un paper important en el desenvolupament dels processos d'inclusió social. El pilar fonamental del projecte serà dissenyar, implementar i avaluar un projecte d'educació artística inclusiva a través de la creació d'espais inclusius i creatius en museus: "Espais inclusius i creatius". Posteriorment, una exposició itinerant presentarà les obres d'art. Participaran professionals del personal educatiu i del museu i estudiants amb discapacitat de cada soci. Durant els tres anys, els productes, resultats i productes de *INARTdis inclouen estudis i informes d'innovació, enquestes, accés a contingut digital, eines, materials de capacitació, exposicions, tallers i seminaris. Els socis consideren que la difusió, l'impacte i l'explotació del projecte són interdependents i són una fi en si mateix de la proposta presentada.
Títol curtINART dis
AcrònimINART dis
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/12/2030/11/23

Socis col·laboradors

  • Polytechnic Institute of Lisbon (Soci del projecte)
  • University College of Teacher Education Styria (Soci del projecte)
  • Association for Promotion of Education, Culture, and Sport EDUCATION FOR ALL Skopje (EfAS) (Soci del projecte)
  • Universidad de Cantabria (Soci del projecte)
  • Nordberliner Werkgemeinschaft gGmbH (NBW) (Soci del projecte)

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) internacionals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. Aquest projecte persona contribueix als següents ODS:

  • ODG 4 – Educació de qualitat

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.