Evolució de les estratègies ortogràfiques dels nens de primer de Primària

  • Bigas Salvador, Montserrat (PI)
  • Camps Mundo, Ana (Investigador/a)
  • Correig Blanchar, Montserrat (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

El projecte consisteix a dur a terme una recerca a l'aula sobre un dels aspectes bàsics de l'ensenyament /aprenentatge de la llengua escrita: l'adquisició del codi gràfic al primer curs de Primària. L'estudi parteix de l'anàlisi de textos narratius, de característiques semblants i produïts en situacions similars, realitzats al llarg del curs. D'aquests textos, se n'analitzaran les qüestions ortogràfiques triades, fet que permetrà a) fer hipòtesis sobre les estratègies de cada nen a l'hora de resoldre els problemes ortogràfics b) veure l'evolució en l'ús d'aquestes estratègies al llarg del curs El fet que el material analitzat sigui produït en una situació natural, és a dir no elaborada especialment per a la recerca, farà possible obtenir dades fiables sobre com es produeix realment l'aprenentatge i quina influència te el context educatiu en aquests procés
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/01/9531/12/96

Finançament

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 3.606,06 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.