Detalls del projecte
Descripció
El projecte European Cities Against School Segregation (ECASS) estableix l'objectiu de crear solucions innovadores per al govern local per fer front a la segregació escolar a les ciutats europees. La segregació escolar és una càrrega per aconseguir la igualtat d'oportunitats per a tothom i la inclusió social i educativa. Com que una de les principals dificultats per dur a terme polítiques educatives eficients en aquest àmbit és la bretxa de transferència entre investigadors i responsables polítics, el projecte ECASS s'ha dissenyat com un espai de treball col·laboratiu entre experts en recerca reconeguts i autoritats educatives locals de tres ciutats: Barcelona, Milà i Oslo. .
El projecte generarà solucions innovadores en cinc àmbits polítics principals: polítiques d'admissió, oferta escolar, sistemes de detecció i matriculació d'alumnes vulnerables, polítiques de comunicació i polítiques prioritàries adreçades a centres i alumnes desfavorits. El consorci ECASS està format per professionals de tres centres de recerca i tres administracions educatives locals. El projecte ha dissenyat una estratègia metodològica per maximitzar la col·laboració i el codisseny per reduir la bretxa de transferència, com ara un sistema de co-lideratge i equips de barreja de centres de recerca i agències de govern local. El consorci col·laborarà intensament amb les Plataformes de Polítiques de la Ciutat (CPP) de cada ciutat, que estarà integrada per agents educatius, incloses associacions de pares i mares, directors i professors (especialment que treballen en contextos vulnerables), sindicats de professors, representants dels consells escolars de districte. , altres tècnics locals i responsables polítics i organitzacions de la societat civil que treballen amb nens vulnerables. El consorci i els socis associats ho faran
Col·laborar en la producció dels resultats del projecte.
El projecte ECASS preveu la producció de sis productes innovadors que impulsaran la innovació en l'àmbit de les polítiques educatives de desegregació. Aquests inclouen un catàleg d'indicadors i conjunts de dades per facilitar la presa de decisions basada en l'evidència; una base de dades de polítiques innovadores per fer front a la segregació escolar; recomanacions polítiques i directrius per reduir la segregació escolar a Europa
ciutats; materials del curs per a responsables polítics locals i altres agents educatius; un espai de treball interactiu per a la cooperació escolar i paquets informatius per a les famílies.
El projecte inclou un pla de difusió integral pel qual tots aquests resultats seran d'accés obert i disponibles per al públic en general a la pàgina web del projecte així com als repositoris institucionals. A més, alguns resultats s'inclouran al portal School Gateway com a recurs útil per a les escoles i els responsables polítics locals.
Les tres ciutats que participen en aquest projecte s'enfronten a importants reptes d'inclusió educativa, especialment vinculats a l'arribada de població migrant i refugiada. El caràcter transnacional del projecte aportarà un coneixement extremadament útil, ja que les tres ciutats han de respondre a reptes similars des de tres sistemes diferents d'elecció d'escola i tres marcs institucionals diferents pel que fa al paper de les autoritats educatives locals en la política educativa. Tant les similituds com les diferències entre ciutats proporcionen un context excel·lent per avaluar diferents escenaris de causes i característiques de la segregació escolar i per produir solucions innovadores que es puguin ampliar. L'ECASS ajudarà a posar les polítiques de desegregació al capdavant de les prioritats per aconseguir una veritable educació inclusiva. El seu resultat contribuirà a construir societats més igualitàries i cohesionades a Europa.
El projecte generarà solucions innovadores en cinc àmbits polítics principals: polítiques d'admissió, oferta escolar, sistemes de detecció i matriculació d'alumnes vulnerables, polítiques de comunicació i polítiques prioritàries adreçades a centres i alumnes desfavorits. El consorci ECASS està format per professionals de tres centres de recerca i tres administracions educatives locals. El projecte ha dissenyat una estratègia metodològica per maximitzar la col·laboració i el codisseny per reduir la bretxa de transferència, com ara un sistema de co-lideratge i equips de barreja de centres de recerca i agències de govern local. El consorci col·laborarà intensament amb les Plataformes de Polítiques de la Ciutat (CPP) de cada ciutat, que estarà integrada per agents educatius, incloses associacions de pares i mares, directors i professors (especialment que treballen en contextos vulnerables), sindicats de professors, representants dels consells escolars de districte. , altres tècnics locals i responsables polítics i organitzacions de la societat civil que treballen amb nens vulnerables. El consorci i els socis associats ho faran
Col·laborar en la producció dels resultats del projecte.
El projecte ECASS preveu la producció de sis productes innovadors que impulsaran la innovació en l'àmbit de les polítiques educatives de desegregació. Aquests inclouen un catàleg d'indicadors i conjunts de dades per facilitar la presa de decisions basada en l'evidència; una base de dades de polítiques innovadores per fer front a la segregació escolar; recomanacions polítiques i directrius per reduir la segregació escolar a Europa
ciutats; materials del curs per a responsables polítics locals i altres agents educatius; un espai de treball interactiu per a la cooperació escolar i paquets informatius per a les famílies.
El projecte inclou un pla de difusió integral pel qual tots aquests resultats seran d'accés obert i disponibles per al públic en general a la pàgina web del projecte així com als repositoris institucionals. A més, alguns resultats s'inclouran al portal School Gateway com a recurs útil per a les escoles i els responsables polítics locals.
Les tres ciutats que participen en aquest projecte s'enfronten a importants reptes d'inclusió educativa, especialment vinculats a l'arribada de població migrant i refugiada. El caràcter transnacional del projecte aportarà un coneixement extremadament útil, ja que les tres ciutats han de respondre a reptes similars des de tres sistemes diferents d'elecció d'escola i tres marcs institucionals diferents pel que fa al paper de les autoritats educatives locals en la política educativa. Tant les similituds com les diferències entre ciutats proporcionen un context excel·lent per avaluar diferents escenaris de causes i característiques de la segregació escolar i per produir solucions innovadores que es puguin ampliar. L'ECASS ajudarà a posar les polítiques de desegregació al capdavant de les prioritats per aconseguir una veritable educació inclusiva. El seu resultat contribuirà a construir societats més igualitàries i cohesionades a Europa.
Acrònim | ECASS |
---|---|
Estatus | Acabat |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/12/19 → 31/12/22 |
Socis col·laboradors
- Consorci d'Educació de Barcelona (Soci del projecte)
- Oslo Kommune (Soci del projecte)
- Norges Miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) (Soci del projecte)
- Politecnico di Milano (PoliMI) (Soci del projecte)
- Comune di Milano (Soci del projecte)
Finançament
- Servicio Español para la Internacionalización de la Educación: 286.905,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.