European Alliance on Interdisciplinary Learning and Business Innovation for Urban Forests

Detalls del projecte

Description

Les megatendències són clares: l'any 2050, el 84% de la població europea viurà a zones urbanes, mentre que la contaminació de l'aire i el canvi climàtic continuaran perjudicant la salut dels ciutadans europeus. Malgrat les petites millores, els nivells de contaminació, que superen regularment els límits de la Unió Europea (UE), i les onades de calor, posen en perill la vida de les persones joves i grans. Els boscos urbans són solucions eficaces basades en la natura (NBS) que ajuden a mitigar els efectes del canvi climàtic alhora que milloren la qualitat de l'aire, la temperatura urbana i l'estil de vida de les ciutats modernes. Les principals ciutats mundials estan establint objectius desafiants de reforestació urbana mentre lluiten per afrontar els costos relacionats i la implicació dels ciutadans per satisfer les necessitats actuals i futures. D'altra banda, la planificació urbana i les ciències forestals no han aconseguit oferir formació interdisciplinària per comprometre's amb innovadors sectors públic-privat.
iniciatives i tendències forestals urbanes (UF).
L'Aliança UFOREST té com a objectiu promoure la capacitat d'innovació d'Europa entre universitats, ciutats i empreses per oferir un nou enfocament de la UF. Ho farà mitjançant:
• Facilitar l'intercanvi, el flux i la cocreació de coneixement entre universitats, autoritats locals i empreses provinents de quatre enfocaments interdisciplinaris clau que sovint no cooperen: planificació del paisatge urbà, ecologia forestal, socioeconomia i tecnologies de la informació i la comunicació;
• promoure un nou curs global de formació mixta, innovador i multidisciplinari sobre UF, tant per a estudiants com per a professionals;
• estimular l'actitud emprenedora d'estudiants, investigadors i professionals per oferir als sectors públic i privat solucions UF innovadores i rendibles.
El projecte se centrarà a Itàlia, Espanya, Romania, Irlanda, Països Baixos i Canadà. Els resultats tindran una forta dimensió global de la UE i un potencial de transferibilitat, aprofitant les xarxes nacionals i internacionals existents i mitjançant l'associació amb l'Institut Forestal Europeu, una institució de recerca i xarxa europea líder.
AcrònimUFOREST
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/01/2131/12/23

Socis col·laboradors

• Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
  • Agresta (Soci projecte)
  • Etifor (Soci projecte)
  • European Forest Institute (Soci projecte)
  • Forest Design (Soci projecte)
  • NBS Institute AB (SVB) (Soci projecte)
  • Observa Natura BV (Soci projecte)
  • Politecnico di Milano (PoliMI) (Soci projecte)
  • Trinity College Dublin (The Provost Fellows and Scholars of the College of the Holy and Undivided Trinity of Queen Elizabeth near Dublin) (Soci projecte)
  • Universitatea Transilvania din Brasov (Soci projecte)
  • Ente Regionale per Servizi all Agricultura e alle Foreste (ERSAF) (Coordinador) (guia)
  • Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.