El desajust entre les habilitats dels graduats i les exigides pels ocupadors és àmpliament considerada com una font de resultats decebedors dels graduats, com ara l'atur i la subocupació. Amb l'augment de les taxes de participació, la desigualtat dels resultats dels graduats s'ha ampliat. A més dels xocs econòmics, la qüestió dels resultats laborals dels graduats s'ha convertit en una prioritat política. Ha sorgit una àmplia gamma de fonts d'informació per informar les necessitats de competències dels mercats laborals locals. A més, l'Espai Europeu d'Educació fomenta la col·laboració en la recollida de dades d'una manera harmonitzada i comparable. Tanmateix, els professionals de les institucions d'educació superior (IES) que tenen l'encàrrec de desenvolupar cursos i programes no són experts en intel·ligència del mercat laboral i és poc probable que l'utilitzin per donar suport al desenvolupament dels atributs d'ocupabilitat dels graduats a través de la seva docència. A més, fins i tot quan ho fan, no està clar si la intel·ligència del mercat laboral disponible és adequada per informar el desenvolupament de cursos i programes a l'educació superior.
L'objectiu del projecte Ocupabilitat en el desenvolupament de programes (EPD) és establir un bucle de retroalimentació del mercat de treball a les IES per tal d'informar el disseny del programa i el curs per donar millor suport a l'ocupabilitat dels futurs graduats.
El consorci del projecte està format per cinc organitzacions participants. Quatre d'aquestes són IES, que proporcionen coneixements acadèmics i administratius complementaris procedents de quatre sistemes d'educació superior diferents: Anglaterra, Escòcia, Espanya i Bèlgica. També col·laborem amb l'Agència Catalana de Garantia de Qualitat de l'ESO (AQU), que aporta al consorci l'experiència en enquestes de resultats de graduats i accés a xarxes institucionals d'arreu d'Europa.
Informat per les necessitats de les parts interessades, el consorci del projecte mapearà la disponibilitat d'informació sobre la demanda de competències en el context de cada institució participant, així com les necessitats dels professionals de les IES participants per a la intel·ligència del mercat laboral per informar el disseny del seu curs i programa. Això, al seu torn, s'utilitzarà per dissenyar i desenvolupar un prototip de tauler de control d'intel·ligència del mercat laboral per al personal de les IES. Per augmentar les fonts de dades secundàries accessibles a través del tauler, es desenvoluparà i es posarà a prova una enquesta dedicada als graduats, especialment dissenyada per informar les necessitats de disseny de programes docents per a l'ocupabilitat. També utilitzarem les dades dels pilots de l'enquesta per redactar i publicar un informe innovador sobre els atributs d'ocupabilitat que són importants per als resultats laborals dels graduats recents. Convidem els oficials d'ocupabilitat de les IES europees a un taller residencial per explorar les millors pràctiques per donar suport al personal acadèmic i administratiu per millorar les característiques d'ocupabilitat dels seus programes docents. Un resum de les conclusions de les millors pràctiques del taller es publicarà en un informe disponible públicament.
El projecte aplicarà una combinació de mètodes d'investigació qualitatius i quantitatius, implicació dels usuaris i mètodes Delphi per identificar les necessitats dels professionals de l'HE, analitzar les fonts de dades existents i crear dades addicionals. A partir d'aquesta investigació, es desplegaran mètodes de disseny per desenvolupar un tauler d'ocupabilitat innovador que posarà la intel·ligència rellevant a disposició dels professionals de l'educació superior.
El nostre públic objectiu són acadèmics, administradors, líders i oficials d'ocupabilitat de les IES europees. Preveiem canviar la pràctica del desenvolupament de programes i cursos a les IES participants perquè el personal aprofiti al màxim la intel·ligència del mercat laboral rellevant a través del nostre tauler de retroalimentació per incorporar els problemes d'ocupabilitat en el disseny de programes i cursos de rutina. Les troballes i els resultats estaran disponibles públicament a través d'un lloc web del projecte i es difondran més a través d'esdeveniments de divulgació. D'aquesta manera preveiem arribar a un públic més ampli que les IES que hi participen directament. A més llarg termini, en establir un bucle de retroalimentació del mercat de treball a les IES, preveiem un sector de l'HE més compromès amb el seu context de mercat laboral, que sigui més capaç de conrear competències rellevants en els seus estudiants i, per tant, donar suport als millors resultats del mercat laboral dels graduats.