Detalls del projecte
Descripció
Des de sempre s'ha divulgat que l'educació física i més concretament l'esport és portador d'un gran nombre de valors personals i socials. Malauradament, en la societat en que vivim no sempre és així, ja que sovint amb l'esport també es manifesten una sèrie de contravalors (agressivitat, voler guanyar per davant de tot, exclusió, insults, baralles, etc.). Per tant, ens trobem davant d'una ambivalència quan parlem de valors en l'activitat física; per un costat hi ha els valors desitjables (superació, deshinibició, autocontrol, autoestima, cooperació, ajuda, etc.) i aquells valors socialment reprovables. El mestre d'educació física, l'entrenador o el monitor esportiu tindran un paper fonamental en la configuració i desenvolupament de valors en l'alumnat i en els esportistes. Ara bé, cal tenir present la presència d'altres agents socials que també influiran en l'adquisició d'aquests valors, destacant entre d'altres els mitjans de comunicació, la família, l'esport extraescolar, l'escola i altres institucions.
Conseqüència de les anteriors reflexions, el projecte que presentem té com a objectiu principal investigar sobre els valors i actituds que es transmenten en l'educació física, l'activitat física i l'esport, i la influència dels diferents agents socials implicats, sobretot centrat en la perspectiva de l'àmbit escolar, i de l'anàlisi de la seva dimensió didàctica i educativa.
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 4/10/00 → 4/10/02 |
Finançament
- Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 2.824,76 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.