El treball per projectes en la consolidació de les competències básiques: experiències des de l'educació patrimonial

  • Gonzalez Marcen, M. de la Paloma (PI)
  • Güell Giménez, Elvira (Altres)
  • LLovet Prat, Samuel (Altres)
  • López Prat, Mònica (Altres)
  • Martínez Moreno, Jorge (Altres)
  • Pedros Cortasa, Josep (Altres)
  • Casanova Martí, Joel (Becari/a)
  • Bardavio Novi, Antoni (Investigador/a)
  • Gatell Arimont, Cristina (Investigador/a)
  • Mora Torcal, Rafael (Investigador/a)
  • Pinto Fusalba, jaume (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

El treball per projectes entorn a l'educació patrimonial constitueix una fórmula d'adquisició de competències bàsiques i d'introducció del coneixement i implicació de l'alumnat pre-universitari en el seu context local, poc explorada al nostre país, però que s'ha mostrat molt productiva en altres països europeus, atès el caràcter transversal tant d'aquest enfocament metodològic com de l'objecte proposat per a la recerca escolar. La valoració de les seves potencialitats dins el mapa escolar català exigeix el desenvolupament d'experiències que avaluï les seves possibilitats al nostre àmbit educatiu. La seva realització implica la preparació de les programacions i activitats específiques en coordinació amb el professorat dels centres implicats, la recollida i sistematització d'informació patrimonial i la creació de materials didàctics adients. Prenent com a inspiració experiències prèvies, es pretén portar a terme un seguit d'experiències en vuit centres públics d'Educació Primària i Secundària de Catalunya, realitzar un mapa de competències bàsiques associades al treball de projectes entorn a l'educació patrimonial i iniciar una avaluació del seu nivell d'assoliment en tots els cicles de l'ensenyament obligatori.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/04/081/04/09

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 7.555,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.