El desenvolupament lingüístic i cognoscitiu de l'alumne amb dèficit auditiu: estudi d'alguns aspectes i dissenys de models d'intervenció conseqüents

  • Silvestre Benach, Maria Nuria (PI)
  • Cambra Vergés, Cristina (Investigador/a)
  • Leal García, Aurora (Investigador/a)
  • Mies Burrull, Maria Angels (Investigador/a)
  • Ramspott Heitzmann, Anna (Investigador/a)
  • Roc Peñaranda, Mercè (Investigador/a)
  • Sole Planas, Maria Rosa (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

Aquest projecte d'investigació presenta una clara continuïtat amb els estudis precedents de l'equip sobre l'apropació de la llengua escrita en l'adolescent sord en el qual es van explorar també algunes dimensions del desenvolupament cognoscitiu i de les interaccions de l'alumne amb el professor d'aula ordinària. El projecte versa sobre dues dimensions íntimament relacionades. La primera és la proposta d'intervenció pedagògica sustentada pels descobriments del treball esmentat, i la segona consisteix en l'avenç del coneixement sobre els processos cognoscitius del sord. Respecte al primer aspecte, aquest projecte contempla l'elaboració de dos cicles d'aprenentatge del programa específic de llenguatge del sord referents a l'adquisició del lèxic i a la comprensió i producció de textos narratius, i la formulació de criteris per a les adaptacions educatives de comunicació a l'aula i de textos
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització3/07/923/07/95

Finançament

  • Dirección General de Investigación Científica y Técnica (DGICyT): 21.636,40 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.