El desenvolupament de competències bàsiques de pensament històric en els joves immigrants a través de l'ensenyament de la història de Catalunya

  • Pagès Blanch, Joan (PI)
  • González Amorena, Maria Paula (Becari/a)
  • Boixader Corominas, Agnès (Investigador/a)
  • Casas Ros, Mº Teresa (Investigador/a)
  • Gonzalez Monfort, M. Neus (Investigador/a)
  • Gregori Muñoz, Josep Ramón (Investigador/a)
  • Henriquez Vásquez, Rodrigo F. (Investigador/a)
  • Llobet Roig, Cecília (Investigador/a)
  • Riera Pifarrer, Francesc (Investigador/a)
  • Satisteban Fernández, Antoni (Investigador/a)
  • Serra Milà, Jaume (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

El projecte sorgeix d'una necessitat que ens han fet arribar professors de ciències socials, geografia i història i responsables d'aules d'acollida de centres del nostre entorn; : la inexistència de material adequat sobre la història i la cultura catalana per utilitzar en l'ensenyament dels joves immigrants a l'ESO. La recerca que es planteja té una triple intencionalitat: a) indagar els coneixements, i els problemes, històrics d'aquest alumnat a fi i efecte d'utilitzarlos com a suport per les propostes d'història de Catalunya. b) esbrinar les representacions que tenen de Catalunya, de la seva cultura i de la seva història i com les han construït i c) experimentar unes unitats didàctiques sobre alguns fets i procesos rellevans de la història de Calunya i analitzar-ne i valorar-ne eñs resultats. D) Analitzar i avaluar els reusltats de les unitats didàctique i elkaborar indicadors avaluatius d'activitats que desenvolupin les competències bàsiques de l¡àmbit social, e) Transferir les aportacions de la investigació a la formació de les competències inteculturals del professorat en didàctica de les ciències socials. Les unitats elaborades així como els resultats de les recerques prèvies i de la seva experimentació s'oferiran al professorat a partir de la construcció d'un web oberta a tot el professorat de ciències socials, geografia i història de Catalunya i al de les aules d'acollida. Aquest projecte d'investigació s'insereix en una línia de recerca que pretén tenir en compte les aportacions de l'ensenyament de la història en contextos multiculturals, la construcció d'identitats i la formació de la ciutadania democràtica. A més, es basa en una concepció de l'ensenyament de la història que fomenta el desenvolupament d ela consciència història i de les competències narratives
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització16/04/0731/10/08

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 4.800,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.