El desarrollo de las categorías gramaticales: Análisis contrastivo, adquisición de lenguaje, categorías gramaticales.

Detalls del projecte

Descripció

Aquest projecte proposar investigar, des de l'óptica de la lingüística, l'adquisició de la primera llengua atenent a les diferències que es donen en funció de quina sigui la llengua a adquirir (castellà, català o anglès). La investigació es centrarà en l'adquisició de les categoríes gramaticals (Aspecte, Temps, Complementador, etc) que,a la vista de propostes recents, semblen indispensables per una descripció precisa i completa de la gramàtica adulta. Volem aclarir com i quan les adquireix el nen: quines són les condicions per que cada una d'elles s'assenti en la gramàtica i fins a quin punt l'adquisició de una és requisit per l'adquisició de l'altre. La nostra investigació es situa en l'àmbit de la gramàtica generativa chomskyana, que, des fa quince anys aproximadament, i en el marc conegut com Principis i Paràmetres, ve donant un creixent interès per l'estudi del procès d'adquisició del llenguatge. Amb independència de l'aportació teòrica que la nostra investigació suposa en aquest àmbit, ens anima també un objectiu pràctic: la creació d'una base de dades suficientement rica i completa que, a més de ser condició "sine qua non" per la nostra investigació, serà introduïda en la base de dades internacional CHILDES (Child Language Data Exchange System). Quedarà registrat el desenvolupament lingüístic primerenc des de els 18 mesos fins els 36 aproximadament, de 3 subjectes (un de parla castellana, un de parla catalana i un bilingüe català-anglès).
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització19/12/0019/12/03

Finançament

  • Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 16.828,30 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.