Effective practices in education, mental health and psychosocial support for the integration of refugee children

  • Aiello , Maria Emilia (Investigador/a)
  • Herranz Martín, Desiree (Col.laborador/a)
  • Arana, Laura Maria (Col.laborador/a)
  • Mosquera Chamat, Merlys (Investigador/a)
  • Torras Gómez, Elisabeth (Col.laborador/a)
  • Amador Lopez, Maria Jerusalen (Investigador/a)
  • Alashek, Mohannad (Col.laborador/a)
  • Al Barazi, Hanai (Col.laborador/a)
  • Gomez Gonzalez, Aitor (Investigador/a)
  • Gairal, Regina (Investigador/a)
  • Tomàs Agustí, Inés Trinidad (Col.laborador/a)
  • Grande Rodrigo, Eduardo (Col.laborador/a)
  • GARCIA YESTE, CARME (Investigador/a)
  • Gandía Barlocci, Laura (Investigador/a)
  • Vargas Hernández, Sandra Cristina (Investigador/a)
  • Serradell Pumareda, Olga (Investigador/a)
  • Sordé Martí, Teresa (PI)
  • Álvarez, Pilar (Investigador/a)
  • De Fernando Barbero, Ángel García (Col.laborador/a)
  • Troya Porras, Maria Belen (Investigador/a)
  • Velarde, Karla (Investigador/a)
  • Mara ., Liviu Catalin (Investigador/a)
  • Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Investigador/a)
  • Menéndez Martínez, Benjamín (Col.laborador/a)
  • Pulido Rodriguez, Cristina (Investigador/a)
  • Botton Fernandez, Lena De (Investigador/a)
  • Diez Palomar, Javier (Investigador/a)
  • Torras Gómez, Elisabeth (Investigador/a)
  • Aragon Rodrigo, Susana (Col.laborador/a)

Detalls del projecte

Descripció

REFUGE-ED crearà la Plataforma de Coneixement d'Intermediació de Pràctiques Efectives (BKP), que albergarà i promourà solucions innovadores d'alta qualitat adaptades per a la integració dinàmica de nens migrants i refugiats a les escoles i més en general en la societat. En fer-ho, REFUGE-ED identificarà, implementarà i avaluarà les pràctiques existents basades en l'evidència en educació i salut mental i suport psicosocial (MHPSS) que han demostrat promoure l'èxit educatiu, el benestar i el sentit de pertinença dels nens (de 0 a 18 anys - CINEMA 0-3) de cohorts migratòries recents, inclosos refugiats i sol·licitants d'asil, i menors no acompanyats. La naturalesa innovadora del BKP es basarà en la forma conjunta de l'educació i MHPSS i la co-creació a través d'un procés dialògic amb nens, famílies, mestres, professionals que treballen en el terreny, responsables polítics i altres parts interessades rellevants. REFUGE-*ED capitalitzarà els impactes socials de la recerca prèvia de la UE en el camp de MHPSS i educació, utilitzant el Procés de Suport per a la Inclusió de l'Experiència dels Nens (SPICE) sota la metodologia comunicativa de recerca per a la co-creació de coneixement i la implementació de resultats. D' aquesta manera, el projecte REFUGE-ED durà a terme 3 accions pilot multi-lloc en 6 països (Suècia, Irlanda, Espanya, Itàlia, Grècia i Bulgària), en un total de 33 Comunitats d'Aprenentatge i Pràctica, és a dir, punts calents / identificació de recepció centres, entorns escolars inclusius i entorns socials i d'aprenentatge no formals i informals, i atenció institucional (inclosos els menors no acompanyats). Informat per aquests pilots, el BKP final co-creat proporcionarà eines, solucions i recomanacions, incloses directrius i criteris sobre capacitació per al desenvolupament de capacitats, adaptació de solucions i participació de la comunitat en un paquet fora de línia fàcil d'usar, en diferents formats, per a donar suport a la implementació, reutilització i escalabilitat de les accions pilot, i d'altres pràctiques identificades com a reeixides.
Títol curtREFUGE-ED
AcrònimREFUGE-ED
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/01/2131/12/23

Socis col·laboradors

  • Social Action and Innovation Center (KMOP) (Soci del projecte)
  • Support Group Network (Soci del projecte)
  • New Bulgarian University (NBU) (Soci del projecte)
  • Dansk Røde Kors (Soci del projecte)
  • Red Barnet (Soci del projecte)
  • Associazione Culturale Cooperazione Internazionale Sud Sud (Soci del projecte)
  • Università degli Studi di Firenze (UNIFI) (Soci del projecte)
  • Trinity College Dublin, University of Dublin (Soci del projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.