Educación Matemática y Contexto

Detalls del projecte

Descripció

El projecte es centralitza en l'estudi de la diversitat de'interpretacions de la norma socio matemàtica i de la lnorma de la pr`sctica matemàtica en aules multiculturals. Els objectius són: 1. Identificar e interpretar diferents manifestacions del conflicte relacionat amb els diferents significats associats a les normes. 2 Analitzar el paper del professor com mediador en la construcció de significats. 3 Identificar, experimentar i analitzar diferents estratègies metodològiques i dinàmiques d'aula susceptibles de contribuir a la construcció conjunta de significats. Afrontem el problema d'investigació des de: - El plantejament de "actividades ricas" que permetin l'entrada en l'aula del coneixement situat en situacions no escolars i la explicitació de valors, emocions i expectatives asociades al aprenentatge de les matemàtiques. - L'agrupació heterogènia dels alumnes com instrument per la explicitació dels significats associats a les normes i pel conflicte cultural.- La metodologia i el paper del professor, com elemts per tranmetre l'acceptació i valoració de la diversitat, en particular de la diversitat cultural; el seu paper com a mediador en el conflicte cultural i en el proces de construcció conjunta de significats.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització19/12/0019/12/03

Finançament

  • Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 19.318,90 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.