Detalls del projecte
Descripció
La investigació es proposa explorar, documentar i sistematitzar quatre eixos fonamentals per al desenvolupament òptim dels aprenentatges acadèmics, la sociabilitat intercultural i la integració social en el context urbà de Barcelona dels fills i filles d'immigrants estrangers assentats en els barris on la seva presència és major. 1) Concepcions de la infància i de la funció educativa de la família i de la comunitat entre els grups autòctons i d'origen immigrant que escolaritzen als seus fills i filles en les escoles de Ciutat Vella, Sants-montjuïc i Nou Barris-Sant Martí. 2) Expectatives educatives dintre dels projectes migratoris dels distints grups, tant des del punt de vista de la inserció com des de la perspectiva de la tornada, prestant especial atenció a les qüestions de gènere. 3) Problemàtiques, necessitats i respostes educatives que els centres educatius detecten i desenvolupen en el seu treball quotidià amb alumnat autòcton i d'origen immigrant, les seves famílies i les seves comunitats; aspectes específics i aspectes comuns.4) Paper de la xarxa associativa i de serveis en aquest context en la promoció o l'aturada dels aspectes educatius i integradors necessaris per a la població infantil i juvenil en contacte. Els resultats obtinguts s'aplicaran a la millora de la formació del professorat, les estratègies de relació família/escola i la planificació de recursos socials dedicats a la integració de les noves generacions sorgides de la immigració.
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 1/12/02 → 1/12/05 |
Finançament
- Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 34.040,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.